Campania “Renaşterea sportului nobil” s-a bucurat de o mediatizare uriaşă, cu peste 100 de apariţii câștigate la TV, online, radio şi print, în aproximativ şase luni. Strategia a fost să creăm subiecte de interes pentru jurnalişti şi opinia publică din acţiunile incluse în campanie. Bugetul alocat a fost de doar câteva mii de euro. Federaţia Ecvestră Română a economisit, astfel, peste 1 milion de euro, sumă la care se ridică cele 100 de apariţii.
Campania a avut ca punct culminant Balcaniada de Sărituri peste Obstacole, cel mai important eveniment sportiv internaţional organizat în România în anul 2016.
Ca obiectiv strategic, ne-am propus, împreună cu FER, să aducem din nou, în prim-plan, echitaţia, un sport cu tradiţie istorică pentru ţara noastră. Pentru a ne atinge scopul, am stabilit două obiective de comunicare principale: creşterea notorietăţii sportului ecvestru şi mărirea comunităţii pasionaţilor de echitaţie şi a iubitorilor de cai.
Înainte de a desena campania, am identificat publicul targetat, canalele şi tacticile prin care să ne îndeplinim obiectivele propuse.
Am gândit campania de promovare în două etape: cea anterioară competiţiei şi cea din timpul Balcaniadei. În primă etapă ne-am concentrat pe acţiuni de teasing, încheierea parteneriatelor media şi lansarea oficială a proiectului. În cea de a doua pe storytelling, transmisii live, rezultatele bune obţinute de sportivii români.
Campania de promovare a fost lansată pe 8 martie, de Ziua Femeii, printr-un eveniment în care sportivii Federaţiei Ecvestre Române au împărţit călare flori doamnelor şi domnişoarelor în parcul Herăstrău din Bucureşti.
Crearea unui eveniment de interes jurnalistic cu scopul de a aduce sportul nobil în atenţia opiniei publice.
WOW event, în cadrul căruia sportivii FER au împărţit flori doamnelor şi domnişoarelor în parc.
La eveniment au fost prezente şase televiziuni, iar subiectul a deschis jurnalele de ştiri TV.
Promovarea masivă a competiției în media tv, online și print.
Realizarea unui spot de promovare, care a fost difuzat de 88 de ori în prime time la Antena 3, cu o lună înainte de eveniment; identificarea celor mai potriviți parteneri media pentru atingerea obiectivelor de promovare.
A încheiat parteneriate media cu: patru televiziuni, o agenţie de presă, un cotidian de sport, un cotidian în limba engleză şi două publicaţii travel şi lifestyle.
Promovarea în media a competiţiei "Balcaniada de Sărituri peste Obstacole" pentru a atrage cât mai mulţi participanţi.
Concept WOW Event – Parada cailor pe acorduri live de vioară în parcul Carol din Capitală.
Concept eveniment – Cei mai premiaţi cai, multipli campioni internaţionali, balcanici şi naţionali, au defilat în parcul Carol din Capitală, pe acorduri de vioară.
La eveniment au fost prezente cinci televiziuni: subiectul a fost inclus în jurnalele de ştiri – PRO TV, Antena 1 (cu live), DIGI 24 (cu live), TVR, Realitatea Tv (cu live), Prima TV. Comunicatul de presă prin care am anunţat evenimentul a avut 23 de preluări, iar cel post eveniment a avut 31 de preluări.
Aproape 10.000 de spectatori prezenţi în tribune, record absolut de participanţi, evenimentul transmis live pe parcursul a două zile şi toate televiziunile prezente la competiţie sunt realizările campaniei de PR.
Am ajuns la aceste rezultate prin:
Atragerea unui număr cât mai mare de spectatori şi crearea unei atmosfere cât mai plăcute printr-o experienţă culinară de excepţie.
Comunicat de presă, postări pe pagina personală a lui Cătălin Scărlătescu prin care anunţă prezenţa la eveniment, campanie Facebook #BalcaniadaDeEchitaţie.
Confirmarea poziţionării propuse: Balcaniada, cel mai important eveniment sportiv internaţional organizat în România, în 2016.
Am oferit jurnaliştilor ştiri despre:
37 de apariţii media la Antena 3, DIGI 24 – Jurnal pentru copii, Realitatea TV, PRO TV – Vorbește lumea, Prima TV – Focus, Antena 1 – Observator Special, stirileprotv.ro, gsp.ro, stirilekanald.ro, agerpres.ro, zf.ro, evz.ro – 2 articole etc.)
Este un record absolut pentru o competiţie ecvestră, unde numărul înregistrat de participanţi nu depăşea până la acel moment câteva sute de persoane. Atmosfera din public a fost fantastică, iar sportivii au fost impresionaţi de o prezenţa atat de mare în tribune. De obicei, în sport, se spune că publicul are un rol hotărâtor în obţinerea rezultatelor.
Sportivii care au reprezentat România au obţinut 7 medalii. Printre acestea, medaliile de aur pe echipe, la seniori, performanță nemaiatinsă în ultimii 25 de ani.
Sportivilor medaliați le-au fost recunoscute meritele într-o ceremonie oficială care a avut loc la Camera Deputaților. La eveniment au fost prezente două televiziuni: Realitatea TV și Antena 3.
A fost emis un comunicat de presă cu 8 preluări: Agerpres, Gratuitor, realitatea.net etc.
Preşedintele Federaţiilor Ţărilor Balcanice, Kroum Rachkov, a adresat o scrisoare Federaţiei Ecvestre Române prin care şi-a manifestat admiraţia faţă de eveniment.
Proiectul s-a aflat pe lista scurtă la categoria Sport & Entertainment, la Romanian PR Awards, cea mai prestigioasă competiție a agențiilor de PR din România.
Cu un concept de evenimente gândit strategic pentru a genera subiecte cu impact mediatic şi cu peste 100 de apariții media câștigate în doar şase luni, sportul nobil se bucură în acest moment de spaţiu câștigat în cadrul emisiunilor tv şi publicaţiilor print şi online. Jurnaliştii au înţeles cât de multe poate oferi acest sport şi îşi doresc să aducă în atenţia publicului larg evenimentele şi poveştile frumoase din echitaţie. De doi ani, noi ne bucurăm să le oferim constant jurnaliştilor ştiri din echitaţie.