Campania IEȘI DIN LINIE
Branding personal Claudia Chiru, fondator SAGA Kid

PR, branding personal, promovare media

Claudia Chiru, profesor în învățământul primar și fondator al Școlii Alternative de Gândire Aplicată – SAGA Kid, are o ascensiune fulminantă în viața publică, devenind în mai puțin de 9 luni o voce a sistemului educațional din România. Un lider carismatic, care se bucură de atenția și încrederea publicului, atât în mediul online, cât și offline, și o femeie de afaceri de succes, cu o primă franciză vândută în vara lui 2018 și alte două în curs de negociere.

Cum a ajuns Claudia Chiru, alături de Tudor Communication în acest punct, după doar câteva luni de promovare cu un buget minim? Prin brand journalism & personal branding, ca abordare în strategia de comunicare, respectiv, prin crearea unor știri utile pentru public, centrate pe Claudia,  despre un sistem educațional românesc plin de lacune, dar cu un potențial uriaș reprezentat de resursa umană.

POZIȚIONARE

Am pornit de la poziționarea sa ca profesor cu experiență în domeniul învățământului primar și fondator al unei instituții de tip afterschool din București, ieșită din tipare,  axate pe dezvoltarea personală a copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 10 ani. SAGA Kid pune accent pe stimularea creativității copiilor și capacității de a face față oricărei situații practice în viitor, prin metode strategice, concepute prin îmbinarea mai multor tehnici folosite de alte instituții internaționale, ale căror metode au fost confirmate de-a lungul timpului de rezultate excepționale.

CONTEXT ȘI OPORTUNITATE

În timp ce afterschool-urile au devenit o necesitate, nu este conștientizat rolul și importanta  acestora  în creșterea armonioasă a copilului. Părinții sunt din ce în ce mai absenți în viața copiilor iar afterschool-urile sunt folosite ca “păstrători de copii“ și simpli furnizori de servicii. Nivelul educațional din România este foarte scăzut și depășit vremurilor noastre. SAGA Kid are rezultate foarte bune cu copiii pe comportament și emoție.

CONTEXT ȘI OPORTUNITATE

În timp ce afterschool-urile au devenit o necesitate, nu este conștientizat rolul și importanta  acestora  în creșterea armonioasă a copilului. Părinții sunt din ce în ce mai absenți în viața copiilor iar afterschool-urile sunt folosite ca “păstrători de copii“ și simpli furnizori de servicii. Nivelul educațional din România este foarte scăzut și depășit vremurilor noastre. SAGA Kid are rezultate foarte bune cu copiii pe comportament și emoție.

PLANIFICARE

Ca obiective strategice am urmărit creșterea vizibilității SAGA Kid în mediul relevant prin vectorul de imagine și specialistul în educarea experiențială a celor mici, reprezentat de Claudia Chiru, fondator.

Tacticile de comunicare folosite sunt:

  • Definirea și consolidarea brandului personal prin apariții constante și strategice în media relevantă;
  • Social media interactiv, campanii online și offline de promovare a francizei și taberelor urbane

Principalele opțiuni strategice în materie de mesaje s-au axat pe câteva idei și acțiuni centrale precum: la SAGA nu există uși, tot procesul de educație și interacțiune cu copiii este transparent – ca model educațional de reușită în sistemul privat ce poate fi împrumutat și aplicat cu ușurință și în sistemul de stat; Expertiză în gândirea aplicată; aducerea în prim-plan în rândul opiniei publice (părinți, copii, profesori) al unui mod de educare în concordanță cu cerințele, nevoile, dorințele și visele copiilor; îndemnul către lectură-studiu prin ascultare activă, metoda exemplului, respect și empatie; abordarea unor subiecte considerate tabu de către unii părinți, precum universul interior al copiilor și descifrarea lui într-o cheie corectă pentru o dezvoltare armonioasă al unui viitor adult altruist și responsabil, în același timp; o campanie ,,copil+părinte=echipă; întocmirea unui ghid de bune practici pentru alegerea unui afterschool și a unui manual de calitate pentru funcționarea unui afterschool – primul de acest gen din România.

Exemple de mesaje:

„Schimbăm lumea prin educație!”

„Susține inovația în educație!”

„Alege calitatea pentru educația copilului tău!”

IMPLEMENTARE

Ca public-tință principal ne-am axat pe profilul părinților educați, cu venituri peste medie, preocupați de interesul superior al copilului și având valori solide precum familia sau menținerea tradițiilor. Următoarele categorii de public targetate au fost părinții, profesorii și bunicii. Principalele canale de comunicare:  televiziuni centrale și radio, presă scrisă și online, Youtube, Facebook – cu postări zilnice, diversificate și dinamice în baza unor planuri editoriale redactate si updatate în timp real, în acord cu activitățile SAGA și mesajele Claudiei Chiru.

Am comunicat mesajele-cheie pe toate canalele agreate, cu campanii specifice pe platforma Facebook, în vederea creșterii comunității și dezvoltarea unei mase critice de public, dornic să citească și să implementeze o educație experiențială, axată pe nevoile copiilor născuți în boom-ul tehnologic și informațional. Subiectele au fost rostogolite pe toate canalele de comunicare disponibile, atât în mediul online (site-uri, newslettere, bloguri), cât și offline, prin participarea la evenimente de anvergură din zona de parenting, în scopul creării unor medii în care să intrăm facil în comunicare cu publicul-țintă, toate sub umbrela unui îndemn, care crește organic, ,,Ieși din linie! ’’. Am avut și susținerea unor campanii online punctuale pentru promovarea unor tabere urbane (SAGA de Vară) și deschiderea primei francize SAGA Otopeni.

EVALUARE / REZULTATE

Rezultatele și reacțiile publicului nu au întârziat să apară. Comunitatea Facebook s-a dezvoltat organic de la o lună la alta, cu:

5.440

followeri

5.476

aprecieri la pagină

130

apariții în mass media

20

apariții la TV

100

apariții online

4

apariții în print media

În ianuarie 2018, pagina avea un reach de 6000 de persoane și un engagement de 1000 de persoane. În septembrie am ajuns la 57.000 de persoane reach și 21.000 de persoane engagement. În aproape 9 luni, Claudia a înregistrat de la câteva apariții în presă pe o singură temă punctuală, la peste 130 de apariții în mass media (peste 20 de apariții TV, 4 print, peste 100 de apariții online).

Au fost, așadar, zeci de materiale video la cele mai importante posturi de televiziune precum Pro Tv, Antena 1 și 3, Kanal D, Digi 24, TVR 1, Realitatea TV, Prima Tv și alte zeci de articole în cele mai importante publicații online. Acestea i-au consolidat poziția Claudiei Chiru ca specialist în sistemul de educație și i-au întărit credibilitatea ca femeie de afaceri.

ProTV
Balcaniada la Kanal D
Balcaniada la Realitate TV

Odată cu dezvoltarea proiectului, interesul publicului țintă a fost din ce în ce mai mare, ceea ce a dus la francizarea afacerii. O primă franciză a fost deschisă cu succes în luna septembrie, în Otopeni, și alte câteva solicitări similare au venit din București și mai multe județe ale țării.

CREATIVITATE ȘI INOVAȚIE

Modul în care ne-am axat promovarea a fost mereu fără să agresăm cititorul / telespectatorul cu brandul SAGA Kid. Am pus întotdeauna accent pe valoarea de informație, ca principal beneficiu pentru jurnaliști și publicul nostru. Acestea au dus la conturarea unei imagini coerente despre un profesor care a refuzat să părăsească sistemul de învățământ de stat, deși avea posibilitatea s-o facă, care luptă în continuare pentru o viziune, aceea în care toți părinții și profesorii din România sunt implicați, axați pe inteligența emoțională a copiilor și pe partea aplicativă a unei științe, care sunt vulnerabili și își recunosc greșelile, care învață în fiecare zi ceva nou.

Povestea Claudiei Chiru și a îndemnului „Ieși din linie!”continuă. Și noi, alături de ea, mândre că putem schimba vieți prin poveștile pe care le creăm.

Modul în care ne-am axat promovarea a fost mereu fără să agresăm cititorul / telespectatorul cu brandul SAGA Kid. Am pus întotdeauna accent pe valoarea de informație, ca principal beneficiu pentru jurnaliști și publicul nostru. Acestea au dus la conturarea unei imagini coerente despre un profesor care a refuzat să părăsească sistemul de învățământ de stat, deși avea posibilitatea s-o facă, care luptă în continuare pentru o viziune, aceea în care toți părinții și profesorii din România sunt implicați, axați pe inteligența emoțională a copiilor și pe partea aplicativă a unei științe, care sunt vulnerabili și își recunosc greșelile, care învață în fiecare zi ceva nou.

Povestea Claudiei Chiru și a îndemnului „Ieși din linie!”continuă. Și noi, alături de ea, mândre că putem schimba vieți prin poveștile pe care le creăm.

Şi business-ul tău poate avea o ascensiune la fel de impresionantă, dacă ştii ce şi cum să comunici.

Contactează-ne pentru mai multe informații

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta