Jurnaliștii și publicul lor văd presa subordonată politicienilor, iar această migrație a jurnaliștilor către politic, o simplă consecință. Tinerii între 22 și 40 de ani au canale de media preferate și condamnă practicile de clickbait, dar recunosc că sunt atrași de titlurile pompoase. Iar persoanele de peste 40 de ani, educate, preferă să își caute singure informațiile și, deci, să își selecteze mereu sursele, fără să fie fidele. Jurnaliștii arată că presiunea financiară face ca, în ultimii 10 ani, multe instituții de media să intre fie sub influența politicului, fie sub „tirania audienței” și a logicii comerciale, care s-au răsfrânt puternic în politica editorială.

Studiu! Cum vede publicul presa. Tinerii sunt fideli unor publicații, dar condamnă clickbait-ul

Studiul de cercetare calitativă „Starea Presei” a fost realizat împreună cu agenția de cercetări de piață Brennan Group, la inițiativa agenției de PR Tudor Communication, cu ocazia Zilei Mondiale a Libertății Presei.

“Oamenii vor în continuare o media puternică și onestă. Raportul efectuat arată că atât pentru consumatorii de presă, cât și pentru jurnaliști, informație de calitate și profesionalism jurnalistic înseamnă documentare, surse multiple și verificate, corectitudine și obiectivitate în reflectarea adevărului. Toată lumea se uită cu speranță către momentul în care consumatorii vor fi mai educați, mai pretențioși și mai critici, sancționând conținutul de calitate îndoielnică și lipsa de profesionalism, și forțând astfel o re-evaluare și re-orientare a presei spre practici și conținut original și de calitate”, a spus Mihaela Tudor, CEO Tudor Communication.

Viteza duce la compromisuri

“Pe de altă parte, jurnaliștii reclamă presiunea de a livra cât mai repede materialul (i.e de a fi primul), care duce la compromisuri de calitate, limitarea numărului de surse sau neverificarea lor, incompetența, lipsa de pregătire și profesionalism a unor colegi, dar și corupția și presiunile venite din partea patronilor sau a factorului politic”, arată Șerban Florea, director general Brennan Group.

Deși în prezent există un volum mare de surse și informații care pot fi accesate de consumatori, fenomenul de supraîncărcare și redundanță informațională este dublat și de o presiune mai mare pe consumatorul final, care trebuie să selecteze, să verifice și să evalueze singur credibilitatea și veridicitatea materialelor.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta