Articol original pe PR Romania

PR-iștii împing în presă știri fără valoare de informație ca să bifeze acțiunea la client, fără discernământ profesional, și mai și plătesc de multe ori pentru asta. Jurnaliștii cer uneori “atenții” ca să publice lucruri. Iar unele instituții media deja nu mai publică nimic fără buget de publicitate, nici măcar ce reprezintă cu adevărat o știre – Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Considerați că ar trebui să vorbim mai mult despre etică în PR – în școli, organizații și în spațiul public?

Etica este un pilon important în orice societate, organizație sau profesie care vrea să funcționeze în armonie, care oferă în interacțiune claritate și sens oamenilor, care stabilește regulile relației și așteptările cu privire la atitudinea tuturor. Fără etică, lucrurile sunt lăsate la voia întâmplării, iar asta înseamnă că se produce o cultură haotică, cu relații toxice și probleme grave pe parcurs.

Vedem asta din păcate mult prea des în jurul nostru, o lipsă acută de etică cu consecințe dezastruoase. Etica generează încredere și, deci, ar trebui studiată, înțeleasă, clarificată și mereu în atenția leaderilor care dau tonul comunităților.

Omul de PR este perceput acum ca un consultant strategic al organizației, cu un cuvânt important de spus la masa deciziilor, deci ca o persoană cu putere. Dacă am învăța să creștem responsabil această putere, chiar din școală, poate că lumea ar fi mai bună azi.

Dacă ar fi să schițăm un tablou al problemelor etice în industria locală de PR, cu ce ar trebui început?

În primul rând, ne confruntăm cu lipsa transparenței cu privire la buget. Clienții nu mai spun de cele mai multe ori ce resurse au la dispoziție, iar ca PR ajungi să muncești pentru a le propune lucruri care nu li se potrivesc. Aceasta poate fi o consecință a faptului că uneori agențiile nu sunt transparente și detaliate cu privire la unde se duc banii. Totodată, ești invitat la un pitch, pregătești propuneri pentru care muncești mult și descoperi că, de fapt, se dorea altceva sau că oricum aveau în vedere o altă agenție…

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta