Articol original pe jurnalul.antena3.ro

Pentru un antreprenor aflat la început de drum, necunoscutele sunt multe și variate. De la probleme de management, la chichițe fiscale, iar orice mic impas poate dăuna chiar și celei mai ingenioase idei de business. Spun asta cei care s-au lovit de astfel de probleme şi care, astăzi, au ajuns să-i înveţe pe antreprenorii tineri, şi nu numai, ce este de făcut pentru sănătatea unei afaceri.

Lumea afacerilor s-a schimbat atât de mult încât, fără o structură organizată, fără un plan pe următorii 10 ani care să poată fi adaptat permanent, fără o echipă puternică de specialiști, un business nu reușeşte să supraviețuiasc”, spune Mihaela Tudor, fondatoarea Tudor Communication, un business în domeniul comunicării, care s-a născut din dorinţa de a ajuta alte business-uri, pe unele salvându-le chiar de la faliment.

De la televiziune, la PR

După şase ani de televiziune, Mihaela a decis să facă un pas ce avea să-i schimbe întrutotul parcursul profesional.

Faptul că nu aveam niciodată timp suficient să construiesc ceva care să dureze mai mult decât efemeritatea unei știri, m-a determinat să mă gândesc la un altfel de viitor. Decizia nu am luat-o deloc ușor, a durat aproximativ un an până să decid să pun punct. Însă, am hotărât să merg într-o direcție unde să mă văd și peste 10 ani. M-am gândit de la bun început că ce știu cel mai bine să fac este să prezint activitatea unei companii într-un mod jurnalistic”, spune tânăra antreprenoare.

Se întâmpla în anul 2011. Mihaela nu a pornit la drum cu mari aşteptări. Ştia că, dacă lucrurile nu vor merge conform planurilor sale se putea întoarce oricând la meseria de jurnalist.

Am pornit totul de acasă, cu un laptop. În acea perioadă cred că aveam vreo 2.000 de lei în cont, nu mai mult, și am pornit fără să am o bază de clienți, nu am mers pe o idee sigură: gata, știu foarte bine că în următoarele x luni sunt acoperită din punct de vedere financiar. Însă, mi-am zis că dacă lucrurile nu funcționează și nu reușesc să câștig bani, atunci mă pot angaja oriunde, având în vedere experiența acumulată. Vorbind cu apropiații, și povestindu-le că am pornit în această direcție, am întâlnit foarte repede oameni care aveau nevoie de o schimbare în promovarea afacerii lor.”

Iar în scurt timp avea primul client. Apoi a contactat-o o cunoștință a cărei afacere era în pragul falimentului. Atunci Mihaela a pus la punct o campanie de comunicare, astfel încât firma respectivă nu doar că a evitat falimentul, dar a crescut veniturile cu 40%, și-a achitat datoriile și a intrat pe profit.

A fost destul de ușor în primul an pentru că așteptările mele erau mici. Fiind într-o zonă de servicii, nu a fost nevoie de un anumit capital pentru a investi. Când deschizi o afacere contează foarte mult să ai o comunitate de oameni în jurul tău. În primul an am mers la extraordinar de multe evenimente, mi-am stabilit ca prioritate acest lucru, și am făcut networking din dorința de a cunoaște oameni, de a le povesti ceea ce fac eu.”

Din al doilea an de activitate lucrurile au început să meargă şi mai bine, astfel că Mihaela şi-a format o echipă de tineri profesionişti şi a închiriat un spaţiu care a devenit sediul Tudor Communication. Iar de atunci portofoliul s-a mărit şi mai mult.

Toţi banii câștigați în fiecare an i-am reinvestit pentru că nu am pornit la drum ca să mă îmbogățesc, am pornit la drum ca să fac ceva care să-mi placă, să merg la muncă cu drag în fiecare zi și să aduc valoare oamenilor cu care lucrez.

Din greşeli se învaţă

Deşi a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de peste 230.000 de euro şi un profit de aproape 40.000 de euro, Tudor Communication a avut şi un moment de impas.

În al 5-lea an lucrurile au început să meargă mai slab pentru că am fost nevoită să schimb o bună parte din oamenii pe care-i aveam în echipă. Acest lucru m-a afectat în privința proiectelor, a oamenilor cu care colaboram în acel moment. Când ai o echipă cu care lucrezi de aproximativ doi ani, trebuie să faci ceva ca ei să simtă că, lucrând în continuare pentru tine, vor crește și mai bine, și mai mult. Însă, fără să știi asta, fără suficientă experiență ca manager nu poți lua cele mai bune decizii pentru echipa ta, şi astfel lucrurile încep să nu mai meargă la fel de bine. La acea vreme m-am concentrat mult prea mult pe dezvoltarea firmei fără să pun la punct o organizare internă și niște proceduri foarte clare,” spune Mihaela Tudor.

Trofeu la Romanian PR Award

Trecând însă peste impedimente, şi învătând de la an la an, Tudor Communication a crescut frumos şi dinamic, fiind recompensată anul trecut cu trofeul Small Consultancy of the Year, acordat în cadrul Romanian PR Award. Firma condusă de Mihaela Tudor a ajuns astfel în topul celor mai performante agenții de PR din România, specializată în relații media și evenimente, comunicare de criză și branding personal, după numai şase ani de existență.

Dincolo de orice premiu, cred că cel mai important a fost momentul când noi am conștientizat că am schimbat viața unui om în mod absolut total. Atunci când începi să lucrezi cu cineva, pornești la drum de la un anumit nivel, iar persoana respectivă, desigur împreună cu compania sa, ajunge să devină lider de piață, în momentul acela mi-am dat seama că sigur facem foarte bine ceea ce facem, iar asta m-a impulsionat și m-a făcut să-mi doresc să fim și mai buni”, ne spune Mihaela.

În acest an, compania îşi va extinde serviciile şi în zona foto-video, dar pregăteşte şi o surpriză pe piaţa de profil, o inovaţie tehnologică.

În următorii 10 ani Tudor Communication va deveni unul din principalii jucători din piață, va oferi o soluție absolut inovativă, care va pune companiile și jurnaliștii la aceeași masă, ajutându-i să vorbească aceeași limbă.” – spune Mihaela Tudor

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta