Cum să avem succes cu un comunicat de presă

 În Comunicate de presă, How to...

Un comunicat de presă scris și distribuit eficient îți poate aduce o expunere media importantă și pozitivă, pentru care nu trebuie să cheltui sume uriașe.

Ca să ai succes, este bine să ai în vedere, în primul rând, două reguli de aur: comunicatul de presă nu este un material publicitar, iar informația pe care vrei să o transmiți trebuie să fie în concordanță cu nevoile și așteptările publicului căruia i te adresezi.

Ca să fie scris bine, un comunicat de presă trebuie să:

  • aibă valoare de informație pentru majoritatea formată din publicul căruia i se adresează;
  • înceapă cu noutatea, cea mai importantă informație, transmisă pe scurt, într-un format denumit piramida inversată – care, practic, răspunde, într-o formă jurnalistică, la întrebările cine, ce, unde, cum și uneori și de ce (aproximativ, de lungimea unui paragraf);
  • evite aprecierile subiective, să transmită doar faptele pe scurt, cu informații clare și verificate și să lase publicul să tragă concluziile;
  • conțină toate elementele precum titlu, loc, moment în timp, o poză de o calitate bună,  sugestivă, citate ale reprezentantului companiei;
  • conțină la final câteva informații, pe scurt, legate de companie;
  • cuprindă și sugestia unei postări pe Facebook: un text scurt cu esența comunicatului de presă care să poată fi preluat și folosit cu ușurință;
  • aibă datele de contact ale persoanei care poate comunica mai multe informații legate de subiect.

În ceea ce privește distribuția sa, este bine să ai în vedere următoarele:

  • comunicatul trebuie să ajungă doar la jurnaliștii care se ocupă de acel domeniu;
  • este recomandat să îl trimiți în prima parte a zilei, pentru a fi timp suficient de publicare;
  • să contactezi jurnaliștii pentru a te asigura că, din maldărul de alte comunicate de presă primite, au reușit să îl găsească pe al tău.

Dacă alegi să apelezi la un furnizor profesionist, asigură-te că știi pe ce canale va fi distribuit, că îți poți da acceptul pe varianta finală și că ai asigurate un minimum de apariții.  Pentru mai multe informații despre acest serviciu, precum și costurile aferente, accesează http://tudor-communication.ro/relatii-media/bizrelease/.

Pentru a accesa un studiu de caz despre importanța comunicatului de presă, http://tudor-communication.ro/portofoliu-specialist-in-comunicare/creditinfo-strongest-media-din-romania/

Un comunicat de presă îți poate aduce mai multă vizibilitate și credibilitate, elemente necesare generării de leaduri.

Succes!

Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta