Cum să ai un brand personal de succes

 În Branding personal, Noutăți

Te întrebi de ce colegul care muncește mai puțin are succes? De ce competitorul tău face mai mulți bani? Fie că ești conștient sau nu, fiecare dintre noi este un brand. Pentru că suntem influențați profund de modul în care ne percep cei din jur. Ceea ce spun despre noi, atunci când nu suntem de față, este fix grija pe care ai manifestat-o până acum față de brandul tău. Cunoaște-te si adaugă, la valoarea ta umană și profesională, un plan de promovare ce îți va aduce triumfuri nesperate.

Începe cu câțiva pași simpli. ”Un scriitor scrupulos, pentru fiecare propoziție pe care o scrie își va pune cel puțin 4 întrebări:

  1. Ce îmi doresc să comunic?
  2. Prin ce cuvinte voi exprima acest lucru?
  3. Ce imagine mă poate ajuta să o fac cât mai clar?
  4. E această imagine suficient de bună pentru a crea efectul scontat?”.

Cuvintele lui George Orwell se potrivesc de minune nu doar scriitorilor, ci oricărui om care își dorește să-și construiască un brand personal, indiferent de motivul care îl aduce în acest punct. Fie că vorbim de dorința de a fi recunoscut în domeniul în care lucrezi, fie că îți dorești un loc de muncă mai bun sau mai mulți clienți, în cazul în care ai propria afacere, necesitatea brandului personal este evidentă. Înainte să afli ce trebuie să faci ca să îl construiești, trebuie să fii conștient că nu este un lucru pe care îl poți realiza de azi pe mâine, că implică o investiție serioasă de timp, poate cel mai dorit bun din secolul actual. Vorbim de un proiect pe termen lung, la care trebuie să lucrezi bine și constant.

Acum, dacă ai ajuns la concluzia că ai nevoie de brand personal și ai și disponibilitatea pentru a-l construi, iată de ce trebuie să ții cont și ce ai de făcut în continuare.

  • Află care sunt lucrurile pe care îți dorești să le remarce oamenii la tine, atributele pe care le vrei accentuate. Ține cont însă că acestea trebuie să-ți reflecte personalitatea și să fie valabile și un an, 10 sau 50. Brandul personal se construiește pe caracteristici reale și sincere, nu pe ceea ce ne imaginăm noi că am vrea să transmitem, fără să avem o bază reală.
  • Investește în educația ta, fii mereu la curent cu noutățile din domeniul tău de activitate și împărtășește cu alții informațiile pe care le deții. În acest fel îți construiești imaginea unui expert.
  • Construiește-ți imaginea, atât offline, cât și online. Folosește platformele social media existente, site-ul sau blogul și comunică deschis cu publicul tău. Fii clar, autentic, unic și original, ajută oricând poți și interacționează cu oamenii din comunitatea ta. Folosește întotdeauna fotografii și video-uri de calitate, care să te reprezinte.
  • Securizează-ți toate conturile online și social media cu numele pe care îl folosești pentru construirea brandului personal. Chiar dacă nu ajungi să le folosești pe toate, nu vrei să te trezești că altcineva ți-a blocat vreuna dintre platforme.
  • Respectă gramatica limbii române. Știu că pare un lucru de la sine înțeles, dar internetul este plin de ”profesioniști” care fac greșeli flagrante în scris. Ori dacă tu nu cunoști câteva reguli esențiale de scris și exprimare, este greu de crezut că mai poți fi credibil.
  • Mergi la evenimente legate de domeniul tău, vorbește despre munca ta și interacționează cu cât mai multe persoane. Ține minte numele celor cu care intri în contact și orice detaliu care la o altă discuție le poate arăta că ești interesat de ei și de problemele lor, nu doar că ai făcut small talk.
  • Construiește relații cu jurnaliști, bloggeri și influenceri, studiază ce caută presa din domeniul tău și poți reuși astfel să apari cu subiecte de interes în media. Sau poți apela la profesioniști care au deja toate aceste contacte și știu exact cum se transformă o informație într-un subiect de presă.
  • Evaluează modul în care a evoluat brandul tău personal, impactul pe care l-a avut sau nu asupra carierei, publicului sau imaginii tale, precum și modul în care a influențat comunitatea în care activezi.
  • Stabilește întotdeauna o modalitate prin care măsori efortul pe care îl depui și obiective periodice. Sărbătorește atingerea fiecărui obiectiv, te va motiva pe mai departe. De fiecare dată când te descurajezi sau devii mai leneș, uită-te la competiție.

Investiția în brandul personal poate fi o provocare și este mare consumatoare de timp. Este însă una dintre cele mai bune decizii pe care le poți lua pentru că brandul personal te va însoți pe tot parcursul profesional și poate convinge mai bine decât orice CV sau scrisoare de intenție. Pentru că oamenii au încredere în oameni, iar dacă te plac și te respectă, cerul e limita!

Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta