Cum construiesti un brand pentru o companie?

 În Branding personal, How to...

Promovarea este unul dintre lucrurile esențiale care îți plasează produsul în fața consumatorilor, iar brandingul, atribuirea unei identități pe care clienții să o înțeleagă și să o recunoască este factorul de bază pentru promovarea companiei tale.

Un sentiment, o informație sau poveste, orice dorești să transmiți înseamnă construirea brandului în jurul companiei. Cert este faptul că acest proces nu este nici unul rapid, nici unul simplu și necesită gândirea unei strategii de comunicare.

În primul rând, stabilirea clară a publicului țintă și a modului în care acesta poate fi atins facilitează și stabilirea direcției spre care te îndrepți. Formarea și menținerea unei legături cu audiența este o prioritate pentru fiecare companie, lucru care nu poate fi realizat fără cunoașterea identității acesteia.

Pentru a putea comunica eficient povestea brandului, este esențială cunoașterea lui detaliată: ce oferă, prin ce se diferențiază de competitori și de ce este brandul important. Ideea principală trebuie stăpânită și transmisă în legătură directă cu preferințele publicului. În această relație și în brandingul pentru companii importantă este reciprocitatea: organizația trebuie să își înțeleagă audiența, pentru a îi satisface nevoile, iar audiența, la rândul ei, trebuie să înțeleagă mesajul brandului.

Realizează un research al concurenței, în urma căruia să vezi ce te diferențiază de ei. Pentru ca brandul corporate să aibă impact și să rămână întipărit în mintea clientului, acesta trebuie să fie unul aparte. Misiunea pe care o propui pentru companie este cea în jurul căreia trebuie construite cu atenție serviciile oferite și povestea pe care o spui. Scopul este ca brandul tău să atragă publicul  mai mult decât o fac competitorii de pe piață, iar asta necesită credibilitate. Astfel, consumatorul trebuie să vină în contact cu identitatea produsului, cu motivul din spatele acestuia, pentru a fi determinat să îl cumpere și să îl susțină.

Ține cont de buget și folosește-l inteligent. Pentru construirea brandingului unei companii nu sunt necesare doar  tacticile de promovare propriu-zisă a produsului, ci formarea unei reputații de succes. În acest sens, compania trebuie să ofere experințe și comunicare autentică publicului său, trebuie să îl atragă și păstreze de partea ei, ceea ce presupune mai mult decât popularizarea produsului.

Construiește o “voce” pe care publicul să o asocieze brandului tău atunci când intră în contact: în funcție de produs și misiune, aceasta poate fi: prietenoasă, tehnică, profesională, informațională, etc. De aici, va reieși personalitatea brandului, cu un puternic impact social.

Păstrează autenticitatea brandului în toate acțiunile pe care le realizezi: elementele de bază trebuie să rămână emblematice pentru companie.

Care este scopul construirii unui brand pentru o companie?

În primul rând, ajută la întarirea poziției companiei în piață. O astfel de campanie plasează compania la un nivel mai înalt în relația producător-consumator. Agenția de branding este responsabilă să faciliteze această comunicare și înțelegere reciprocă, pentru a aduce avantaje vizibile afacerii tale.

Cele mai recente postări

Spune-ne părerea ta!

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta