Comunicatul de presă cu impact – cum îl scriem și unde îl distribuim

 În Comunicare strategică, How to..., Promovare media

Un comunicat de presă este un instrument benefic pentru promovare, iar prin intermediul lui companiile  își pot face cunoscute serviciile sau produsele într-un mod rapid și eficient.

Tocmai pentru că este un instrument la îndemână, jurnaliștii sunt bombardați zilnic cu sute de comunicate de presă. Iar pentru a avea impactul dorit și a fi preluați de către aceștia, trebuie să definim corect publicul-țintă și să ne alegem foarte atent canalul și modalitatea de distribuție a comunicatelor.

Cum scriem un comunicat de presă de impact?

Redactarea comunicatelor de presă poate părea simplă, dar presupune o serie de pași pe care trebuie să îi avem în vedere:

  • alegerea unui titlu atractiv, care să stârnească interesul jurnaliștilor și al cititorilor
  • respectarea structurii de “piramidă inversată” în redactare: aceasta presupune plasarea in-formației de bază la începutul textului
  • textul trebuie să fie structurat în: lead (paragraful inițial, care convinge cititorul să parcurgă textul, si răspunde la întrebările: cine?, ce?, când?, unde?), corpul textului (conține informațiile secundare și răspunde la întrebările: de ce?, cum?, cu cine?) și final (fixează informațiile cât mai clar în mintea cititorului și cuprinde informațiile de contact)
  • textul trebuie să fie de o lungime medie (o pagină sau o pagină jumătate de text ar trebui să poată surprinde toate informațiile esențiale) și ușor de citit

Cum îl scoatem în evidență?

Pentru a fi interesant, un comunicat de presă trebuie să aibă caracteristicile unei știri. Asta înseamnă că trebuie să prezinte elemente de actualitate, să stârnească interesul și suspansul, să aibă o abordare inovatoare, și, pe cât posibil, proximitate afectivă.

Cu alte cuvinte, atunci când ne dorim să ne facem comunicatul atractiv pentru cititorii vizați, trebuie să le prezentăm ceva nou, in-tegrat în contextul actual.

Dacă subiectul permite, nu ignorați elementului afectiv. Atunci când oamenii empatizează cu subiectul sau contextul în care evenimentul este prezentat, interesul lor crește.

În măsura posibilului, în funcție de tema comunicatului, puteți include numele unei personal-ități relevante, care poate vorbi sau recomanda produsul / serviciile.

Momentul în care îl trimitem este și el foarte important. În general, cel mai bun moment pentru a trimite un comunicat de presă este în primele zile ale săptămânii, până în ora 12, pentru a beneficia de toată atenția presei.

De ce îl scriem?

Printr-un comunicat de presă bine scris putem să atingem mai multe obiective: informarea publicului și atragerea atenției, îmbunătățirea imaginii publice, formarea de noi relații, răspândirea rapidă de informații. Și, cel mai important – putem obține rapid credibilitate pentru brandul nostru.

Cum îl aducem în atenția publicului?

De modul în care distribuim comunicatul de presă și de felul în care va fi preluat depinde succesul întregului nostru demers. Astfel ne asigurăm că ceea ce avem de spus ajunge să fie citit de publicul țintă.

Publicarea unui comunicat se realizează prin intermediul jurnaliștilor și al canalelor media. Astfel, este foarte important să identificăm jurnaliștii relevanți pentru domeniul de activitate al companiei pentru care am scris comunicatul.

Putem vorbi despre o lansare de eveniment, de produs, de afaceri/proiecte, despre rebrand-ing sau un parteneriat. Posibilitățile sunt nenumărate, de aceea trebuie să analizăm publicurile și necesitățile acestuia. Spre exemplu, ar fi în zadar să distribuim un comunicat de presă despre lan-sarea unei game de produse faciale unui grup de bucătari. Alegerea persoanelor care ne publică și ne asimilează comunicatul de presă este esețială pentru garantarea succesului și atingerea obiec-tivelor.

Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta