COMUNICAREA STRATEGICĂ PE TIMP DE CRIZĂ: 6 PAȘI CARE ÎȚI POT SALVA BUSINESS-UL

 În Uncategorized

Perioada actuală reprezintă o mare provocare pentru mediul de afaceri. Multe dintre companii, neștiind cum să facă față valului de evenimente din mediul extern, hotărăsc să renunțe, parțial sau complet, la comunicare, concentrându-se doar pe continuarea activității. Acest lucru poate avea implicații negative majore la nivelul imaginii viitoare a business-ului dacă el nu reușește să transmită o atitudine coerentă și profesionistă publicului său.

Este clar că în vremuri nesigure și incerte companiile nu pot comunica la fel cum o făceau înainte. Este o situație de criză majoră, care necesită implementarea unei comunicări ajustate în această direcție. Planurile Social Media, aparițiile media sau acțiunile de marketing planificate  (rebranding, aniversări, lansarea unor produse sau campanii) trebuie să fie conectate la realitatea de astăzi pentru a demonstra modul prompt și proactiv al afacerii, dar și a înfățișa empatie și susținere. Aceste eforturi vor dezvălui partea umană a business-ului și se vor capitaliza în beneficii de imagine în momentul în care situația se va stabiliza.

Echipa noastră a sintetizat 6 pași de urmat pentru a-ți adapta comunicarea companiei la situația actuală și pentru a depăși cu succes dificultățile provocate de criza la nivel mondial.

 1.Comunică cu încredere. Prezintă transparent și calm situația

Una dintre cele mai mari provocări într-o perioadă de instabilitate este panica. Din acest motiv este esențială abordarea unui ton echilibrat, atât la nivel intern cât și extern, pentru a conferi angajaților și publicului un sentiment de siguranță și încredere. Orice decizie trebuie comunicată transparent.

Starea de spirt este esențială. Pentru a ajuta la îmbunătățirea stării de teamă și neajutorare colectivă mesajele transmise acum de compania ta trebuie să fie susținute de claritate și optimism.

2.Comunică deschis și personalizat

Comunicarea deschisă este foarte importantă în aceste momente dificile. Poziția companiei tale și ajutorul pe care îl poți oferi trebuie să ajungă să fie cunoscut de cei aflați în nevoie, pentru a putea avea cu adevărat impact.

3.Comunică pentru a informa NU pentru a vinde

Folosește comunicarea pentru a transmite informații importante și pentru a întări poziția companiei în acest context. Comunică deschis care sunt consecințele negative cu care se confruntă afacerea ta și nu-ți fie teamă să apelezi la un ajutor suplimentar dacă acesta îți poate salva business-ul sau influența starea de spirit a publicului tău.

4.Comunică pentru a inspira

Setează un exemplu pentru publicul tău. Gândește-te cum poți să oferi ajutor oamenilor și implică-te. Încurajează-ți audiența să ia parte la acțiunile susținute de tine și partenerii tăi.

Modul în care o companie se poziționează într-o perioadă de criză este felul în care publicul își va reaminti de ea atunci când lucrurile vor reveni la normal.

5.Comunică empatic

O situație de criză aduce cu sine și o serie de emoții puternice negative. De aceea, un gând bun transmis către audiența ta din toată inima, poate face minuni. Manifestă solidaritate, empatie și înțelegere față de problemele oamenilor.

6.Comunică echilibrat și prompt

În acest context nu mai putem discuta de „business as usual” dar nici de blocarea totală a activității companiei. Ce te sfătuim să faci este să menții un echilibru între comunicarea comercială și cea umană.

Răspunde rapid și calculat la evenimentele din exterior, însă ai grijă să fii autentic și să furnizezi informații veridice. Mediul online este invadat de fake news, așa că fii atent și verifică știrile din mai multe surse credibile pentru a nu contribui la dezinformare și panică. Toate informațiile publicate de către compania ta prin intermediul diverselor canale trebuie să fie transparente și consistente.

 

Este fundamental ca într-o perioadă de criză să fii pregătit, onest și proactiv. Furnizează audienței tale actualizări constante ale activității tale utilizând mai multe canale de comunicare. Învață din experiența ta și adaptează-ți mesajele la condițiile externe.

Lucrurile nu mai pot fi derulate din perspectiva comunicării „business as usual”, iar planul editorial și acțiunile comerciale trebuie adaptate constant la realitatea pe care o trăim.

Cele mai recente postări

Spune-ne părerea ta!

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta