10 greșeli când construiești un brand personal

 În Branding personal, Comunicare strategică

Brandingul personal este modalitatea care te ajută să ieși din anonimat într-o lume prea aglomerată și plină de informații de tot felul. Este modul în care preiei controlul asupra comunicării despre tine și carieră, despre firul narativ pe care îl construiești astfel încât să îți poți atinge obiectivele.

Pe cât de greu este să construiești un brand personal însă, pe atât de ușor este să îl ruinezi. Iată o listă cu 10 greșeli pe care e indicat să le eviți, dacă vrei ca brandul tău personal să nu aibă de suferit, poate chiar să fie distrus iremediabil.

  1. Să te vinzi ca ceea ce nu ești. Minciuna chiar are picioare scurte, așa că nu proiecta o imagine ce nu are legătură cu tine și cu valorile tale. Într-un fel sau altul, mai devreme sau mai târziu, adevărul va ieși la iveală, iar credibilitatea ta va avea de suferit, probabil pentru totdeauna. Scoate în față lucruri care te reprezintă, lucruri la care te pricepi mai bine decât ceilalți și atunci brandul tău se va consolida.
  2. Să nu ai un țel clar și o strategie. Niciun brand personal nu este construit pe intuiție și noroc, ci pe o foarte bună conștientizare a lucrurilor pe care vrei să le faci. Ai nevoie de un plan, de obiective pe termen mediu și lung, să-ți cunoști publicul și să măsori succesul, pentru a ști ce trebuie să faci mai departe.
  3. Să crezi că știi tot. Era informației ne-a arătat cel puțin un lucru foarte clar: știm puțin, foarte puțin, iar lucrurile se schimbă cu o viteză uimitoare. Prin urmare este mereu loc de mai mult și mai bine, este vital să fii la curent cu noutățile din domeniul în care activezi și din altele, adiacente, mai ales comunicarea. E bine, așadar, să înveți mereu ceva nou.
  4. Să vrei să fii peste tot, cu același mesaj, în aceeași formă. Da, este important să fii vizibil, dar nu obositor. Și nu uita care este publicul tău țintă. Calitatea bate cantitatea, așa că ai grijă să transmiți mesajele potrivite, pe canalele potrivite. Dacă te apuci să postezi pe LinkedIn o fotografie din vacanța de la mare s-ar putea să nu fie privită tocmai cu ochi buni de followerii tăi. Respectă-ți publicul, dar și profilul canalului prin intermediul căruia comunici.
  5. Să comunici fără un plan. Nu agasa publicul cu mesaje pur comerciale și care nu respectă identitatea de brand sau, mai rău, nu au legătură cu brandul tău. Mult nu înseamnă neapărat și bine, iar faptul că intri în feed-ul oamenilor nu înseamnă și că brandul tău va avea automat de câștigat, mai ales dacă informațiile nu te reprezintă sau nu sunt de interes pentru pubic. Echilibrul este cheia.
  6. Să comunici doar în mediul online. Sigur că audiența cea mai mare o construiești în online, dar interacțiunile directe sunt neprețuite. Brandul tău trebuie să aibă valoare și consistență și în lumea reală, iar networking-ul este o soluție foarte bună ca să cunoști oameni noi, să te prezinți și să convingi.
  7. Să comunici conținut realizat exclusiv de alte persoane. Ca să poți fi privit drept expert în orice domeniu este nevoie să împărtășești cu publicul propriul conținut, idei personale și ponturi din propria experiență. În caz contrar, ești doar un canal de propagare a mesajelor altora, care chiar au ceva de spus.
  8. Să uiți că tot ce apare în online este public. Nu puțini sunt cei care scriu mânați de impuls sau de neștiință și ajung să facă publice informații false sau denigratoare. Ulterior le șterg, crezând că în acest fel vor face totul să dispară. Nimic mai eronat. Sigur, ideal e să nu greșești, dar dacă tot s-a întâmplat, asumă-ți respectivul fapt și, dacă este cazul, exprimă-ți regretele pentru ceea ce ai publicat.
  9. Să folosești un limbaj de lemn. Scrie așa cum vorbești, nu te crampona de funcția pe care o ai, de cea pe care îți dorești să o obții sau de clienții la care vrei să ajungi. Fugi de expresii ”celebre”, de stilul bombastic, de forme fără fond. Păstrează o formă de exprimare care să te reprezinte, dar care să nu agreseze și să nu te îndepărteze. De asemenea, încearcă să eviți pe cât posibil și limbajul de specialitate. Sigur că fiecare domeniu are termeni specifici, dar încearcă să îi folosești în așa fel încât textele tale să fie înțelese cât mai ușor și de cât mai multă lume.
  10. Să mergi pe drumuri deja bătătorite. E foarte bine dacă ai ajuns deja într-un punct de care ești mulțumit, dacă ai o afacere care merge sau o funcție la care ai visat. Nu uita însă că lumea se schimbă extrem de rapid, iar ceea ce ți-a adus succesul de până acum nu ți-l poate garanta pe mai departe. Asumă-ți curajul să ieși din mulțime, să faci lucrurile altfel dacă vrei să devii vizibil și să fii ascultat.

E bine ca măcar ocazional să ceri sfatul unui profesionist, dacă simți că lucrurile nu funcționează așa cum îți dorești. Uneori lucrurile se văd mult mai clar din afară, iar un ochi specializat te poate ajuta să-ți structurezi mai bine comunicarea cu propriul public.

Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta