TUDOR COMMUNICATION, nominalizată la PR AWARD

 În Noutăți

„Renașterea sportului nobil în România” a fost campania de cea mai lungă durată derulată de Tudor Communication în anul 2016. Gândită încă de la începutul anului, campania al cărui client a fost Federația Ecvestră din România, a avut ca punct culminant Balcaniada de Sărituri peste Obstacole, competiție pe care am dorit să o poziționăm drept cel mai important eveniment sportiv internaţional organizat anul aceasta în România.

Am stabilit încă de la început, împreună cu clientul nostru, două obiective de comunicare, care să servească obiectivului strategic (renașterea sportului nobil în România): creşterea notorietăţii sportului ecvestru și mărirea comunităţii pasionaţilor de echitaţie şi iubitorilor de cai.

Ca public țintă am vizat părinţii care îşi îndrumă copiii spre echitaţie, pasionaţii sportului ecvestru, oamenii de afaceri care să investească în acest sport, Ministerul Tineretului şi Sportului (pentru sprijin) și mass media, partenerul cel mai de preț într-o campanie de PR de succes.

Campania de promovare a fost lansată într-o zi simbolică (Ziua Femeii, 8 martie 2016), printr-un eveniment în care sportivii Federaţiei Ecvestre Române, veniți călare pe aleile din Parcul Herăstrău,  au împărţit flori doamnelor şi domnişoarelor ieșite la plimbare. A fost genul de WOW Event caracteristic agenției noastre, prin care am atras atenția și am scos în evidență o trăsătură importantă al sportului nobil: cavalerismul, respectul pentru frumos, eleganța, bucuria oferită și împărtășită. Subiectul a deschis jurnalele de știri TV la șase televiziuni, cele mai importante din România.

Am continuat cu pregătirea promovării Balcaniadei prin realizarea unor parteneriate media importante: Televiziune (Digi sport, Realitatea TV, Antena 3, B1 TV), agenții de presă (Agerpres), presă scrisă (Gazeta sporturilor, National Geographic, Nine O’Clock, Femeia, Gratuitor). Spotul video a avut parte de 88 de difuzări în prime-time.

A urmat lansarea propriu-zisă a Balcaniadei, din punct de vedere mediatic, printr-un nou WOW Event: o paradă a cailor în Parcul Carol, pe acorduri live de vioară. La eveniment au defilat, împreună cu călăreţii, cei mai premiaţi cai, multipli campioni internaţionali, balcanici şi naţionali. A fost o reprezentație de înaltă ținută, care a scos în evidență valoarea cailor și a călăreților, legătura unică stabilită între ei, ca principiu esențial al sportului nobil. Perechea cal-călăreț, legătura strânsă între cei doi, reprezintă unul dintre cele mai puternice înțelesuri ale sportului nobil.

Subiectul a fost inclus în jurnalele de știri ale celor cinci televiziuni, care au participat la eveniment (PRO TV, Antena 1 (cu live), DIGI 24 (cu live), TVR, Realitatea Tv (cu live), Prima TV), iar comunicatul de presă prin care am anunţat evenimentul a avut 23 de preluări, iar cel post eveniment, 31 de preluări, dovedind interesul masiv din partea jurnaliștilor.

Balcaniada propriu-zisă a fost organizată în cele mai mici amănunte împreună cu Federația Ecvestră din România. Pentru a atrage un număr cât mai mare de spectatori din grupul țintă, am folosit câteva tactici. Pe de o parte, deschiderea oficială a fost un adevărat spectacol în aer liber, care a avut loc la Regatul Cailor, locul de desfășurare a competiției.

Împreună am invitat o vedetă care s-a ocupat de mâncarea oferită sportivilor, oficialilor, publicului: celebrul chef Cătălin Scărlătescu. În același timp, evenimentul a fost precedat și însoțit de numeroase articole (presă scrisă și TV) despre sportivii și caii participanți. Am identificat date interesante despre ediția românească a Balcaniadei (prima în ultimii 15 ani). De exemplu, am scos în evidență participarea record în istoria competiției și am calculat valoarea cailor sosiți la București. A rezultat o valoare mai mare decât a tuturor fotbaliștilor români din Liga I. Cum sportul cel mai popular din România este fotbalul, informația s-a bucurat de un impact foarte mare în rândul publicului, căruia i s-a atras atenția că și echitația e un sport de mare preț – și mult mai curat.

În rest, piece of cake. Competiția a fost urmărită de aproximativ 10.000 de spectatori, care s-au bucurat de succesele sportivilor români, dar mai ales de faptul că au avut ocazia să participe la un eveniment de mare clasă, că au fost parte a renașterii sportului nobil în România.

Evenimentul a fost lăudat de oficialii străini ai Balcaniadei, care și-au manifestat admirația față de desfășurarea de forțe.

Balcaniada de echitație a însemnat punctul culminant al campaniei „Renașterea sportului nobil în România”. În timpul competiției, în zilele care au precedat-o și în cele care au urmat, mass-media din România a acordat spații largi evenimentului. Oamenii, și nu doar cei aproape 10.000 de spectatori, au vorbit despre sportul nobil. Cu nostalgie și cu speranța că vor avea parte de tot mai multe întâlniri frumoase cu caii.

Putem spune că rezultatul campaniei a fost cel scontat și că avem de a face cu o reală renaștere a sportului nobil în România. Este ceva care va fi verificat în timp. Avem însă un detaliu: primul eveniment ecvestru post-Balcaniadă important a beneficiat de entuziasmul generat de competiția internațională de la Regatul Cailor. Urmarea: publicul a fost de 10 ori mai numeros decât la ediţiile precedente.

…iar campania „Renașterea sportului nobil în România” a primit o nominalizare la PR Award. Premiile vor fi anunțate miercuri, 23 noiembrie.

Pentru noi, nominalizarea este, oricum, un mare câștig.

Echipa TUDOR

Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta