Sute de studenți și elevi dau o șansă medicinei cu bani europeni

 În Comunicate de presă

Comunicat de presa

Vineri, 9 octombrie 2015 – Aproape 350 de elevi și studenți mediciniști au învățat de la cei mai buni specialiști de ce merită să fii medic de terapie intensivă în România. Timp de 18 luni, tinerii au fost consiliați și orientați profesional, au luat parte la activități din spitale, iar cei mai buni dintre studenți au câștigat stagii de practică pe lângă medici dintr-o clinică de renume din Franța.

Studenții români la medicină au învățat în spitale de top din Europa

25 de studenți la medicină au făcut practică în Franța, la Paris, după ce au dovedit în România că sunt cei mai buni în Terapie Intensivă. Stagiile fac parte dintr-un proiect inițiat de Spitalul Clinic de Urgență „Sf. Pantelimon” București, în parteneriat cu Facultatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”. Este al doilea an consecutiv când studenții noștri merg în Europa pentru specializare. Proiectul cunoscut sub numele de „Program de consiliere pentru elevi și studenți la Medicină și Practică în Terapie Intensivă” (detalii, aici) este finanțat din fonduri europene și are drept scop pregătirea și consilierea viitorilor medici pentru a rămâne în România și a avea o carieră de succes.

Acest proiect a fost o reușită, în sensul că am apropiat studenții de activitatea practică concretă ce are loc în spital. […] Ei au înțeles mai bine cât de importantă este pregătirea teoretică și practică și că dacă nu ai cunoștințe solide, nu poți face față unei urgențe care pune în pericol viața pacientului, adaugă Dr. Laura Constantinescu, managerul proiectului ATI.

La sfârșitul stagiilor efectuate în Spitalul Clinic de Urgență „Sf. Pantelimon” București, în cadrul Clinicii Spitalului Fundeni, dar și în alte prestigioase secții de terapie intensivă din București, cei aproape 200 de studenți din program au fost testați pentru cunoștințe. Primii 25 și-au continuat practica în Spitalul Bichat Claude Bernard, Paris.

Medicii de acolo au fost încântați de pregătirea studenților români.

 [n.r.: Studenții] au avut acces la reanimare și la blocul operator în mai multe specialități chirurgicale. Partea teoretică a fost dedicată acelor gesturi pe care le vor putea face și în afara reanimărilor (abord venos, regularea debitului cardiac, interacțiile între circulație și vetilație). De asemenea s-a insistat mult pe raționamentul medical și pe principiile de fiziologie și fiziopatologie, arată dr. Dan Langrois, șef secție ATI Cardiovascular, Spitalul Bichat Claude Bernard, Paris.

Pentru cei mai mulți dintre ei, studenți în anii II și II, stagiul le-a dat ocazia să intre pentru prima dată în contract cu pacienți.

Proiectul mi-a oferit oportunitatea de a cunoaște provocările cu care se confruntă medicii care lucrează pe secția de ATI. Faptul că ni s-a permis să intrăm în contact direct cu pacienții a fost, de asemenea, extrem de util, contribuind la dezvoltarea noastră profesională. Fiind studentă în ultimul an, pot spune că experiența pe care am avut-o, participând la acest proiect, m-a făcut să includ această specializare printre opțiunile mele, spune Mihaela Anton, studentă la Facultatea de Medicină „Carol Davila” din București.

Programul a debutat în mai 2014 și se va încheia pe 31 octombrie 2015.

Spune-ne părerea ta!

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta