Putere, influență și credibilitate

 În Branding personal, Comunicare de criză, Comunicare strategică, How to..., Promovare media

Brandul tău personal înseamnă putere, influență și credibilitate. Folosește-ți imaginea inteligent și vei avea un avantaj competitiv major indiferent dacă ești antreprenor, specialist sau  manager de top. Neglijeaz-o și vei ieși din joc mai repede decât crezi pentru că percepția este realitate, iar oamenii vor semna contracte, în primul rând, cu parteneri în care au încredere.

Ce este brandul personal?

Brandul personal este imaginea pe care o au cei din jur atunci când se gândesc la tine.

Reprezintă valorile tale, personalitatea ta, calitățile ce te fac unic în comparație cu ceilalți. Tocmai de aceea este foarte important să rămâi autentic, odată ce ți-ai creat propriul brand.

Dan Schawbel, promotorul marketingului și publicității moderne

Un exemplu de ce înseamnă brand personal este Dr. Oz. Emisiunea sa este acum transmisă internaţional, însă puţini ştiu cum a devenit el cunoscut. În urmă cu câţiva ani, Oz a fost diagnosticat cu cancer de colon în stadiu avansat. S-a vindecat şi a ţinut să împărtăşească tuturor secretul prin blogul său. Uşor, uşor, s-a transformat într-o campanie online de prevenţie, care a atras repede adepţi în întreaga lume. De aici, ofertele au început să curgă. Iar Dr. OZ a devenit cel mai credibil şi influent medic din lume.

De ce să ai un brand personal?

În evoluția conceptului de brand personal, esența se concentrează pe putere. Puterea prin care  brandul depăsește bariere temporale sau spațiale, puterea în jurul căreia persoanele capătă renume și  imagine și, în sfârșit, cea care va domina percepțiile și reprezentările publicului (influenţă).

Trebuie să ai un brand personal dacă vrei să generezi încredere.

Oamenii au mai multă încredere în oameni decât în companii.

Prin publicitatea agresivă în care companiile se întrec în a spune că sunt cei mai buni, prin  concurența imperfectă, se crează un haos în care oamenii, amețiți și bombardați de mesajele primite, devin confuzi și își complică alegerile pentru că nu mai știu în cine să aibă încredere.

Astfel, din ce în ce mai mulţi aleg brandul personal, nu pe cel al companiei. Succesul durabil în afaceri se clădește pe autenticitate personală și pe imaginea de profesionist, care caută să informeze, nu să vândă produsele sau serviciile companiei pe care o reprezintă.

Brandul personal spune cine eşti, ce te motivează şi cu cine te asociezi.

Brandul personal te diferențiază de alte persoane sau antreprenori, prin valoare ta unică, profesională sau personală. În acest context, persoanele care pot fi recunoscute ca experţi în domeniul lor prezintă credibilitate, avansează în cariera profesională și, nu în ultimul rând, se bucură de un grad ridicat de încredere în propriile puteri.

Brandul personal înseamnă faimă și reputație. În general, reputația contribuie la scrierea istoriei și este văzută drept ce este spus sau crezut despre caracterul unei persoane și văzut ca o scală de apreciere a locului său societate.

Brandul personal te ajută să îți construiești relații care implică genul de încredere dintre doi oameni, cu sisteme de valori comune. Succesul nu îl definește altcineva în locul tău, ci tu alegi cum vrei să fie, bazându-te pe aspiraţiile şi valorile tale particulare.

Brandul personal te definește ca jucător de echipă. O nouă colaborare sau o închidere de contract te aduce în fața unor oameni cu care vei colabora pe o perioadă mai mare de timp. A fi jucător de echipă înseamnă să poţi fi, în același timp, atât liderul ei, cât şi un sprijin prin care membrii ei sunt încurajaţi şi ajutaţi să atingă rezultatul dorit.

Brandul personal dezvăluie valoarea pe care o aduci într-o colaborare. S-a afirmat adesea că prin valorile funcţionale şi emoţionale și prin managementul de brand, se încearcă o mai bună înțelegere a comportamentului consumatorilor.

Brandul personal este vocea ta pentru a trimite un mesaj clar și consistent despre tine și despre ce ai tu de oferit. Un brand personal puternic și autentic te poziționează ca expert pe nișa ta. Într-o lume aglomerată și zgomotoasă, branding-ul personal te ajută să-ți atingi obiectivele de carieră și de business.

Așadar,

îți permiți să ignori brandingul personal în condițiile actuale de piață?

Nu, nu-ți permiți! Pentru că ești obligat să ții pasul cu ritmul schimbării, să-ți completezi imaginea cu noile tale realizări, să-ți consolidezi credibilitatea și reputația astfel încât să contribuie decisiv la creșterea și dezvoltarea afacerii tale.

Mihaela Raluca Tudor
Sunt antreprenor, PR și strateg în branding personal. Ajut alți antreprenori, manageri și specialiști să devină mai puternici, mai influenți și mai credibili.
Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta