Cum poți fi în prime time la știri cu subiecte „grele”

comunicare strategică, PR, promovare media

Pentru o echipă bună de PR, orice subiect este o provocare. Oricât de greu ar fi. Miza este să înțelegi subiectul în timp scurt și să identifici în el acele lucruri care îl fac interesant pentru jurnaliști și, implicit, pentru publicul larg (respectiv, după caz, pentru publicul targetat). Așa face echipa Tudor Communication.

CONTEXT

În România, preocuparea pentru calitatea proceselor de producție și a produselor este o preocupare de dată recentă și încă nu foarte răspândită. Companiile care sunt conștiente de importanța certificărilor internaționale (câteva sute) au început deja să se bucure de avantajele obținerii acestor adevărate „pașapoarte pentru export”. Informația însă este foarte greu de diseminat. Inclusiv subiectele foarte nișate, mai greu de înțeles de către publicul larg.

A fost cazul Conferinței IFS Food, o întrunire foarte tehnică organizată de IFS Management (Germania) și INAQ Consulting (România), la care au participat specialiștii în certificări de calitate și clienții lor.

REZULTATE

Proiectul „Conferința IFS 2017” a generat cel puțin 19 apariții media la televiziune, radio, agenții de știri, presă economică și generalistă, valoarea acestor apariții media fiind de 30.300 euro (rate card).

Preluări ale comunicatului de presă au fost făcute, de asemenea, pe site-urile televiziunilor Digi24, PrimaTV și TVR și pe agregatoare de presă gen Rodailynews, Newslist, Exclusiv24.net  ș.a., încă destul de bine văzute de motoarele de căutare.

OPT PAȘI PENTRU O COMUNICARE DE SUCCES

Pasul 0

a fost o documentare temeinică asupra subiectului, unul „greu” Membrii echipei au parcurs zeci de lucrări, broșuri, prezentări, pagini de website înregistrări video ale altor conferințe din domeniul certificării. Documentarea a inclus mai multe întâlniri și discuții cu clientul. În final, am identificat cele mai bune subiecte de presă.

Pasul 0

a implicat alcătuirea unui plan editorial, pe baza strategiei de comunicare propusă clientului.

Pasul 0

a fost acela de a stabili lista jurnaliștilor invitați la eveniment, în funcție de structura cititorilor, telespectatorilor, ascultătorilor și de publicul țintă convenit cu clientul.

Pasul 0

foarte important, a fost trainingul media cu „imaginea” evenimentului – dl. Ionuț Nache, director general INAQ.

Pasul 0

a constat în redactarea și apoi distribuirea comunicatului de presă și follow up.

Pasul 0

a însemnat asigurarea managementului media la eveniment.

Pasul 0

monitorizare post-eveniment și analiză media.

Pasul 0

a fost prezentarea concluziilor și a recomandărilor, pe baza observațiilor făcute de-a lungul colaborării și a raportului aparițiilor media.

PUBLIC ȚINTĂ

1. Public țintă principal

  • Owneri de companii mijlocii și mari;
  • Managementul companiilor mijlocii și mari;
  • Specialiști în certificări.

2. Public țintă secundar

  • Owneri și manageri de companii mici;
  • Jurnaliști;
  • Public general, consumatori – care vor produse de calitate și au încredere în certificările făcute de profesioniști.

REZULTATE. APARIȚII MEDIA

Stilul de promovare aplicat de echipa Tudor Communication a dus la cel puțin 19 apariții media la televiziune, radio, agenții de știri, presă economică și generalistă, în valoare de 30.300 euro (rate card).

Televiziuni

Balcaniada la Realitate TV

Radio

Agenții de știri

Agerpress

Presă generalistă

România Liberă
EVZ.ro - Evenimentul Zilei
Realitatea.net
Monitorul de Botoșani
Ziare.com

Presă economică

Bizlawyer
CreditInfo pe Profit.ro
Economica.net
Business Woman
Industria Cărnii

CONSIDERAȚII GENERALE ASUPRA APARIȚIILOR MEDIA

Articolele și reportajele TV au avut un ton pozitiv la adresa certificărilor IFS. Nota generală a aparițiilor media a fost una informativă, mergându-se pe prezentarea avantajelor certificării, atât pentru consumator, cât și pentru antreprenorii ale căror produse capătă astfel „pașaport pentru export”.

Schema generală a aparițiilor media (în special cele din presa scrisă) a urmat structura comunicatului de presă.

Televiziunile au inserat declarații ample ale lui Ionuț Nache, director general INAQ, și ale unor reprezentanți de companii certificate IFS.

Comunicare strategică propusă de echipa Tudor Communication a inclus și apariții media relevante înainte de eveniment (un editorial semnat de Ionuț Nache într-o publicație economică prestigioasă, respectiv prezența directorului general INAQ la televiziunea online a altei publicații economice importante).

Şi business-ul tău poate avea o ascensiune la fel de impresionantă, dacă ştii ce şi cum să comunici.

Contactează-ne pentru mai multe informații

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta