Eveniment muzical transformat
în fenomen cultural și social

comunicare strategică, PR, promovare media

Proiectul cultural „Parsifal la Ateneu” a generat 1.154 apariții în Mass-media și Social Media (din care peste 300 la radio, TV, presă scrisă și online), cu o audiență estimată de peste 5.309.159 de persoane și o valoare a aparițiilor cu conținut editorial de aproximativ 1.198.489 euro.

Practic, spectacolul-eveniment Parsifal la Ateneu a fost subiectul care nu a lipsit în perioada 5-8 octombrie din nicio publicație din România (radio, TV, agenție de presă, presă scrisă, social media).

1.154

apariții
Mass-media și Social Media

1.198.489

euro
valoarea aparițiilor cu conținut editorial

5.309.159

persoane
audiență estimată a aparițiilor media cu conținut editorial

PROVOCAREA ANULUI. PROMOVARE ÎNTR-UN MEDIU FOARTE NIȘAT.

CONTEXT

Creația compozitorului german Richard Wagner face parte din tezaurul cultural mondial și din peisajul cultural al țărilor cu tradiție muzicală si teatrală importantă.

În anul 2016, tradiția wagneriană în România era foarte sporadică și puțin dezvoltată, iar școala de canto și aprecierea esteticii wagneriane – aproape inexistente. Între operele lui Wagner, „Parsifal” apare doar de 5 ori pe scenele românești: George Enescu – Actul III (1915), George Georgescu – întreaga operă (1932), Actul II în concert la Radio (1972), întreaga operă la Festivalul Internațional „George Enescu” (1998), Christian Badea – Actul III la Ateneu (2015).

PROVOCARE

Am derulat o campanie de comunicare culturală într-un mediu foarte nișat. Pentru aceasta, era nevoie de un concept puternic, de o comunicare strategică și de folosirea la maximum a tuturor atuurilor.

Concept original

Scopul promovării a fost acela de a poziționa spectacolul „Parsifal la Ateneu” drept „cel mai important eveniment cultural muzical al anului. În final, totul s-a transformat într-un adevărat „Fenomen Parsifal”. Acest lucru s-a datorat actului de cultură la cel mai înalt nivel internațional și campaniei de comunicare și promovare.

Poziționare

Parsifal la Ateneu, cel mai important eveniment cultural-muzical al anului în România.

Obiectiv principal

Transformarea unui spectacol de operă într-un fenomen social-cultural.

Obiectiv secundar

Promovarea muzicii wagneriene în România.

Mesajul președintelui României

Președintele Klaus Iohannis a scris un mesaj foarte elogios pe contul de Facebook.

„Am fost extrem de impresionat să întâlnesc în această seară, la reprezentația operei „Parsifal”, de la Ateneul Român, un public tânăr și entuziast, care a umplut sala. A fost un spectacol special, pus în scenă de maestrul Christian Badea și echipa sa deosebită, pe care i-am felicitat pentru performanța extraordinară. Mă bucur că generația tânără apreciază cultura de calitate și îmi doresc ca astfel de spectacole să fie și în continuare la fel de bine primite.”

PUBLIC ȚINTĂ

Campania de comunicare a vizat trei categorii de public:

Cunoscătorii

Persoanele pasionate de muzica lui Richard Wagner, români și străini.

Persoane educate

Români și străini, interesați să se familiarizeze cu muzica lui Wagner și care au avut interes să participe la un spectacol Wagner de înaltă calitate artistică.

Tineri (elevi și studenți)

Familiarizați cu miturile wagneriene prin intermediul unor cărți și producții cinematografice cu mare priză la acest segment de public, precum Game of Thrones, Lord of the Rings, Star Wars.

MIJLOACE FOLOSITE PENTRU PROMOVARE

Identitatea vizuală a proiectului a constat în doi piloni: Siglă (înscrisul PARSIFAL) și Imagine (chipul micuței balerine Natalia, de la Liceul de coregrafie „Floria Capsali”) – după o concepție originală a dirijorului Christian Badea.

Conferințe de presă. Am organizat două conferințe de presă

Comunicate de presă. Am dat publicității patru comunicate de presă preluate masiv de jurnaliști.

Interviuri cu dirijorul Christian Badea (radio, TV, presă scrisă și online). Am creat interes în jurul evenimentului și am maximizat acest interes – de exemplu, promovând numeroase interviuri (TV, radio, presă scrisă și online) cu Christian Badea.

Presa de limbă străină din România. Am mizat și pe presa de limbă străină din România, ținând cont de faptul că în rândul expaților din București se întâlnesc multe categorii ale grupului țintă.

Social Media – Am mizat pe impactul Facebook asupra publicului țintă tânăr. Am creat astfel o pagină Parsifal la Ateneu, un grup Bad Boy Wagner și o pagină-event „Parsifal la Ateneu – repetiția generală dedicată tinerilor”, cu scopul de a alcătui o comunitate care să viralizeze informațiile despre Repetiția generală.

Produse media. Am realizat mai multe produse media de promovare a proiectului „Parsifal la Ateneu”: spidere, rollup-uri, mape de presă, machete de presă, un caiet-program de excepție etc. Bugetul de promovare fiind mic, ne-am concentrat pe comunicarea prin intermediul Social Media și Mass-media, renunțând la campaniile outdoor.

Machete și bannere în print și online. Partenerii media au tipărit și/sau au postat pe website-urile lor machete și bannere cu afișul spectacolului, conținând de asemenea siglele sponsorilor și partenerilor noștri.

SPONSORII ȘI PARTENERII, JOS PĂLĂRIA!

Mulțumirea sponsorilor și a partenerilor a fost o preocupare constantă. Contribuția lor la reușita proiectului și entuziasmul manifestat de ei au fost esențiale. De aceea, am făcut tot ce ne-a stat în puteri pentru ca sponsorii noștri să fie cât se poate de mulțumiți.

În total, sponsorii și partenerii proiectului au beneficiat de apariții media (articole, interviuri, comunicate de presă, fotografii, machete în presa scrisă, bannere în online etc.) în valoare de 30.000 de euro (rate card).

Partener principal

Partener principal Parsifal: KazMunaiGaz International - Rompetrol

Parteneri

Partener Parsifal: Filarmonica George Enescu
Partener Parsifal: Institutul Cultural Român
Partener Parsifal: ARCUB
BUCUREŞTI 2021 – CAPITALĂ EUROPEANĂ A CULTURII – ORAŞ CANDIDAT
Partener Parsifal: AFCN
Partener Parsifal: Primaria Municipiului Bucuresti
Partener Parsifal FREM

Sponsori

Sponsor Parsifal: Mastercard
Sponsor Parsifal: Würth
Sponsor Parsifal: Eximbank
Sponsor Parsifal: Banca Transilvania
Sponsor Parsifal: Deutsche Bank
Sponsor Parsifal: Noventis
Sponsor Parsifal: Bulboaca si Asociatii
Sponsor Parsifal: Career Advisor

Scenotehnică

Sponsor Parsifal: Five's International

Consultanță legală

Sponsor Parsifal: Badea Clifford Chance

PR Partner

PR Partner Parsifal: TUDOR Communication

30.000

Euro
valoarea aparițiilor media de care au beneficiat sponsorii și partenerii (rate card)

1.198.489

persoane
audiență estimată a aparițiilor media cu conținut editorial în care au fost menționați sponsorii și partenerii

Proiectul „Parsifal la Ateneu” a însemnat:

Cel mai important eveniment muzical al anului

Realizare artistică de anvergură internațională a uneia dintre cele mai complexe lucrări din repertoriul de muzică clasică.

Două spectacole de nivel artistic internațional

Cu actul I al operei „Parsifal” de Richard Wagner (7 și 8 octombrie 2016)

Interes enorm din partea publicului

… și o cerere de bilete care a depășit cu mult capacitatea Ateneului Român

PRODUSE MEDIA. COMUNICATE DE PRESĂ

Am distribuit către mass-media patru comunicate de presă:

  • 1. Lansarea proiectului

    22 iunie 2016

  • 2. Punerea în vânzare a biletelor

    12 august 2016

  • 3. Conferința de presă

    12 septembrie 2016

  • 4. Post-eveniment

    11 octombrie 2016

Mesajele și fotografiile transmise prin intermediul comunicatelor de presă au beneficiat de cel puțin 15 preluări în media, fiecare. Comunicatele de presă au conținut mulțumiri aduse sponsorilor și partenerilor, menționarea numelor acestora și siglele lor.

Comunicate de presă Parsifal

PRODUSE MEDIA. SPIDER.

Am produs două spidere care au avut inserate siglele sponsorilor și partenerilor și au însoțit, ca ilustrație, numeroase articole din presă.

Cel de-al doilea spider a reprodus afișul oficial al evenimentului. A avut un impact deosebit, inclusiv după ce președintele Klaus Iohannis s-a fotografiat lângă el, împreună cu dirijorul Christian Badea.

Numeroși spectatori s-au fotografiat lângă acest spider, amplasat în foaierul Ateneului Român.

Spider cu sponsori Parsifal la Ateneu

PRODUSE MEDIA. AFIȘUL.

Afișul a fost creat după o concepție a dirijorului Christian Badea, iar imaginea tinerei balerine a fost declinată pe toate materialele de promovare (machetele și bannerele din publicațiile partenere, coperta caietului-program) și pe cel de-al doilea spider.

Posterul a fost afișat pe panourile exterioare ale Ateneului Român și pe plasmele din jurul foaierului.

PRODUSE MEDIA. CAIETUL PROGRAM.

Un produs de mare clasă, tip carte de artă, cu conținut și aspect premium, realizat în condiții tipografice de excepție. Un produs comparabil cu produse similare care însoțesc marile spectacole de pe cele mai importante scene ale lumii.

64 de pagini cu texte semnate de nume de prestigiu, inclusiv de dirijorul Christian Badea, despre Parsifal, Richard Wagner, libretul, fotografii-document etc.

Caietul program, care a fost dăruit tuturor invitaților și de asemenea orchestrei, corurilor, copiilor de la Liceul de coregrafie „Floria Capsali” și de la Școala ArtMusic, a inclus machete ale sponsorilor și partenerilor.

Primul exemplar al caietului i-a fost oferit președintelui României, Klaus Iohannis, care a participat la Repetiția generală.

Caietul program Parsifal la Ateneu

PRODUSE MEDIA. PAGINA DE FACEBOOK.

Am creat o pagină pe Facebook, Parsifal la Ateneu” (1000 de like-uri organice).

Am creat un grup, Bad Boy Wagner, care a constituit nucleul de oameni care au ajutat ulterior la distribuirea mesajelor.

Am creat o pagină dedicată Repetiției generale, „Parsifal la Ateneu, repetiția generală – dedicată tinerilor” (reach 43k) – 832 de persoane care au confirmat interesul pentru eveniment (346 au anunțat că participă, 473 că sunt interesați).

Parsifal la Ateneu și Bad Boy Wagner pe Facebook

PRODUSE MEDIA. BANNERE, MACHETE.

Afișul cu siglele sponsorilor și partenerilor a fost publicat în machete și pe bannerele site-urilor partenere, cu rate-card (valoare echivalent publicitate) total de aproximativ 30.000 de euro, media câștigată (potrivit MediaTrust).

Siglele sponsorilor și partenerilor au însoțit toate materialele de presă și de promovare (două spidere, patru comunicate de presă, afișul oficial al evenimentului și caietul-program).

parsifal-rate-card

APARIȚII MEDIA

0
apariții mass-media și Social Media

Proiectul Parsifal la Ateneu, transformat în Fenomenul Parsifal în România, a generat un număr uriaș de apariții media: 1.125 apariții la TV, în print, online, postări în Social Media, potrivit firmei MediaTrust, care a făcut monitorizarea media.

Tonul articolelor a fost predominant pozitiv, laudativ, entuziast.

Au fost două genuri de apariții media:

  1. Preluări ale comunicatelor de presă (alcătuite ca niște articole cu valoare de știre de presă).
  2. Cronici, reportaje și interviuri acordate de dirijorul Christian Badea, creierul evenimentului și principalul purtător de mesaj, care a fost invitat în direct la emisiuni prestigioase de radio și de televiziune.

EVENIMENT. PUNEREA ÎN VÂNZARE A BILETELOR.

Comunicatul de presă cu detalii despre punerea în vânzare a biletelor la spectacolele Parsifal la Ateneu și modalități de achiziționare a acestora a generat aproximativ 30 de apariții media.

A existat o perioadă în care abonații Filarmonicii „George Enescu” au avut prioritate la achiziționarea biletelor, după care a avut acces și publicul larg, iar acest lucru a însemnat o provocare suplimentară.

Bilete la evenimentul muzical fenomen - Parsifal la Ateneu

EVENIMENT. CONFERINȚA DE PRESĂ.

Conferința de presă a avut loc la Sala Le Diplomat – hotelul Athenee Palace Hilton (12 septembrie) și a generat peste 50 de apariții media.

Au participat, printre alții: dirijorul Christian Badea, ambasadorul Germaniei, E.S. Hans Werner Lauck – președinte de onoare al Richard Wagner Society Romania), Andrei Dimitriu, director general Filarmonica „George Enescu”, Mihaela Raluca Tudor, Managing Partner Tudor Communication, solistul Eric Halfvarson (Gurnemanz) – prin intermediul unui mesaj video  înregistrat special pentru conferința de presă, solistul Marius Boloș (Titurel).

Evenimentul a prilejuit lansarea afișului oficial al spectacolului Parsifal actul I de Richard Wagner la Ateneul Român. La ideea dirijorului Christian Badea, imaginea spectacolului a devenit o tânără balerină de la Liceul de coregrafie „Floria Capsali”, a cărei privire și prezență pe scenă a reprezentat forța, puterea inocenței și a purității, adică tocmai ceea ce înseamnă Parsifal.

De asemenea, cu acest prilej a fost anunțată înființarea Societății Richard Wagner România, în prezența ambasadorului Germaniei, E.S. Hans Werner Lauck.

EVENIMENT. MASTERCLASS.

Proiectul „Parsifal la Ateneu” a avut și o latură educativă explicită: un Masterclass pentru cântăreții români, în stilul wagnerian, oferit gratuit de către soliștii străini.

Din punct de vedere cultural și educativ, evenimentul a constituit un adevărat punct de plecare în stabilirea unei școli de canto de stil wagnerian, inexistentă în prezent în România.

Ideea a aparținut Fundației Române pentru Excelență în Muzică (președinte Christian Badea).

Publicații precum Adevărul sau bloguri au publicat articole despre acest eveniment.

EVENIMENT. REPETIȚIA GENERALĂ.

  • Eveniment cu dedicație, oferit preponderent tinerilor elevi și studenți (16-25 de ani).
  • Premieră mondială: Klaus Iohannis a fost primul șef de stat care a participat la repetiția generală a unui concert-spectacol.
  • Interesul publicului a fost atât de mare, încât sala Ateneului s-a umplut cu o jumătate de oră înainte de începerea spectacolului!
  • Boom mediatic. Repetiția generală a generat sute de apariții în mass-media și în Social media.

Christian Badea: „M-a bucurat prezența tinerilor, într-un număr atât de mare”

„M-a bucurat prezența tinerilor, într-un număr atât de mare. S-a simțit energia lor pozitivă. Fenomenul Parsifal declanșează pasiuni rar întâlnite la București, în muzica clasică, ceea ce demonstrează actualitatea creației wagneriene. Tinerii răspund sincer acestei muzici pentru că legendele din „Lord of the Rings”, „Games of Thrones”, „Star Wars”, cu care ei sunt deja familiarizaţi, sunt inspirate din Parsifal și miturile lui Wagner. Astfel, în momentul în care ascultă şi văd Parsifal, au această imersiune în muzică, se identifică cu ea şi nu mai au nici un fel de inhibiţie.”, a declarat dirijorul român.

NAȘTEREA FENOMENULUI PARSIFAL ÎN ROMÂNIA

Repetiția generală a fost Punctul Zero al Fenomenului Parsifal din cel puțin trei motive.

0
Premieră mondială: Klaus Iohannis a fost primul șef de stat care a participat la repetiția generală a unui concert-spectacol.
0
Interesul publicului a fost atât de mare, încât sala Ateneului s-a umplut cu o jumătate de oră înainte de începerea spectacolului!
0
Repetiția generală a generat sute de apariții în Mass-Media și în Social Media.

Urmarea: în perioada 5-8 octombrie, spectacolul-eveniment Parsifal la Ateneu a fost subiectul care nu a lipsit din nicio publicație importantă din România (TV, radio, agenție de presă, presă scrisă, social media).

Eveniment. Spectacolele.

Cele două spectacole au avut loc cu casa închisă și au generat zeci de apariții media la TV, radio, presă scrisă tipărită și online.

Spectatorii au aplaudat în picioare, minute în șir, la finalul spectacolelor.

Spectatorii: abonați ai Filarmonicii, invitați ai sponsorilor, oameni de afaceri, manageri, bancheri, diplomați români și străini, miniștri, oameni politici, oameni de cultură.

Sponsori și parteneri ai evenimentului au afișat spidere și roll-ups. Pe plasme aranjate circular de-a lungul pereților din foaier au fost difuzate imagini promoționale.

Eveniment. Cocktail.

După fiecare spectacol am organizat câte un cocktail la Athenee Palace, la care au participat invitați ai sponsorilor și partenerilor noștri, artiști, oameni de afaceri, diplomați, politicieni.

Sponsorii și partenerii au avut posibilitatea să-și promoveze brandurile și/sau produsele la aceste cocktailuri (spider, roll-up, prezentări, evenimente; de exemplu, MasterCard și Vincon România au amenajat standuri speciale, care s-au bucurat de interes din partea participanților).

TACTICI. SORRYTELLING.

În preajma Repetiției generale s-a creat un interes uriaș din partea publicului, în special a celui tânăr, căruia i-a fost dedicată repetiția.

Urmarea: capacitatea maximă a Ateneului a fost atinsă cu peste o jumătate de oră înainte de începerea spectacolului, astfel încât sute de persoane au rămas pe dinafară. Printre acestea – un grup de aproximativ 20 de elevi de liceu, care studiau muzica lui Wagner în general și Parsifal în special. Pentru ei, neaccederea la un spectacol la care visau și pentru care se pregătiseră îndelung, a fost o lovitură. A apărut astfel un incident cu potențial de criză de comunicare și resentimente din partea unui public pe care l-am dorit foarte mult în sală.

În aceste condiții, împreună cu dirijorul Christian Badea, cu Societatea Wagner România și cu conducerea Filarmonicii „George Enescu”, am găsit o soluție organizatorică ingenioasă în urma căreia grupul elevilor, care nu a mai avut loc în sală la Repetiția generală, a fost invitat în Loja Regală la primul spectacol.

Rezultatul: transformarea unui incident cu grad ridicat de risc într-o poveste de succes și într-o relație frumoasă și de viitor cu grupul liceenilor.

PRESA INTERNAȚIONALĂ DESPRE PARSIFAL

Despre spectacolul – eveniment de la Ateneul Român a scris inclusiv Opera Magazine, probabil cea mai prestigioasă publicație de profil din lume.

Presa internațională despre Parsifal

PRESA DE LIMBĂ STRĂINĂ DIN ROMÂNIA

Am mizat și pe presa de limbă străină din România, ținând cont de faptul că în rândul expaților din București se întâlnesc multe categorii ale grupului țintă.

Au răspuns provocării noastre publicații precum:

Parsifal in presa de limba straina
Parsifal in presa de limba straina
Parsifal in presa de limba straina
Parsifal in presa de limba straina
Parsifal in presa de limba straina
Parsifal in presa de limba straina

Agențiile de știri confirmă: Parsifal la Ateneu, printre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

În articolele de bilanț de la final de an, agențiile de știri din România au considerat că spectacolul-eveniment Parsifal la Atenneu a fost printre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

Brian May şi Queen, Rihanna şi spectacolul ”Parsifal”, între cele mai importante evenimente muzicale ale anului 2016

Brian May şi Queen, Rihanna şi spectacolul „Parsifal”, între cele mai importante evenimente muzicale ale anului 2016.

„Parsifal”, alături de Brian May, Queen și Rihanna, între cele mai importante evenimente muzicale ale anului…

citește mai mult

Mari evenimente culturale: UNTOLD, GĂRÂNA, PARSIFAL între Superlativele 2016, în viziunea Mediafax

Mari evenimente culturale: UNTOLD, GĂRÂNA, PARSIFAL între Superlativele 2016, în viziunea Mediafax.

„Parsifal” de Richard Wagner, în regia lui Christian Badea, a fost unul din marile evenimente culturale ale anului, alături de Untold Cluj Napoca…

citește mai mult

Şi tu vrei să transformi conceptul de WOW Event într-o campanie de succes.

Contactează-ne pentru mai multe informații

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta