CHRISTINA DIAMONDS

comunicare strategică, promovare media, PR

christina-diamonds-watches-jewelry-logo

De la 1 shop la 6 în 8 luni

Christina Diamonds, care a adus în România ceasuri SWISS MADE la prețuri accesibile, s-a extins, în 8 luni, de la 1 shop la 6, în urma aplicării unui plan de comunicare și promovare strategică.

Am pornit la drum cu o idee, venită într-o vacanță, și cu un buget investit în mare parte în produse. Fără plan de business, know-how în domeniu sau așteptări prea mari din partea clientului. Christina Diamonds, unic importator și distribuitor al brandului danez de bijuterii, Christina Jewelry & Watches, are azi un concept store în Băneasa Shopping City, un magazin online și parteneriate cu 4 din marii retaileri din piață: eMAG (cu peste 4 milioane de vizite lunare și o cifră de afaceri de 260 de milioane de euro), Luxury AvenueFashion Victim și Miss Grey.

Primul pas: crearea strategiei de comunicare

Primul pas a fost să creăm o strategie de comunicare.

Am mizat pe punctele forte ale produselor, am segmentat publicul ţintă, am gândit mesaje pentru fiecare în parte, am stabilit canalele potrivite de distribuție. „Revoluţia luxului la preţuri accesibile” a sintetizat brandul în singura companie de la noi care oferă bijuterii şi ceasuri Swiss Made veritabile, cu diamante, unice în lume pentru că pot fi construite chiar de tine de la zero, accesibile oricui.

Punctele forte ale produselor au fost descoperite, analizate, testate pe terți. Câștigătoare au fost următoarele:

1. Diamante și pietre prețioase.

2. Bijuterii purtate de regalitatea daneză și premiate internațional:

2007

Cel mai cunoscut brand Swiss Made din Danemarca

2009

Afacerea cu cea mai mare creștere în scurt timp

2010

Premiul I pentru inovație în Orologerie

2012

Cea mai credibilă afacere din lume

3. Colecții de bijuterii la prețuri pentru buzunarul oricui.

Publicul țintă a fost stabilit și segmentat în urma unei analize de marketing. În funcție de fiecare tipologie în parte, s-au creat mesajele relevante pentru ei.

Am stabilit canalele de distribuție urmărind un raport precis de cost-eficiență-rapiditate, bugetul clientului fiind unul minim.

Pentru început, am analizat cifrele. Datele statistice spun că, în România există în jur de 8.000.000 de utilizatori de internet. Adică, 1 din 3 români poate fi găsit în online. Pornind de la numărul mare de potențiali clienți, de la ușurința cu care pot fi accesați în online și de la costurile mici ale unei promovări aici, am creat o primă campanie de promovare. În centru, Facebook, unde am construit o comunitate în care ne-am cunoscut potențialii clienți, am stabilit o legătură continuă cu ei și ne-am promovat îndeosebi produsele cheie.

Am comunicat tot timpul cele mai noi şi utile informaţii legate de bijuterii în 5 postări zilnice, realizate în vârfuri ale audienței. Am răspuns de fiecare dată prompt întrebărilor şi cerinţelor adresate. Iar pagina de Facebook are acum peste 10.000 de like-uri și un reach ce depășește 450.000 de persoane.

0
LIKE-uri
0
reach

În paralel am lucrat la un shop online prin care milioane de utilizatori pot să-și achiziționeze bijuteria preferată la câteva click-uri distanță. A fost partea cea mai lungă, stresantă și consumatoare de timp a proiectului. Nu a fost o surpriză pentru noi însă. Am mai întâmpinat dificultăți ce au îngreunat gestionarea relației client – IT. Și când a fost gata, n-a fost. Am constatat mereu că un astfel de shop online necesită îmbunătățiri continue.

Am creat, astfel, o imagine unitară în online a brandului și o comunitate Christina, care, treptat, s-a mutat din mediul virtual și în alte shop-uri.

În planul de comunicare am urmărit permanent și alte tipuri de promovare:

Apariții în media fără să cumpărăm publicitate
Apariții în media fără să cumpărăm publicitate
Prezența la evenimente în targhet
Prezența la evenimente în target
VIP endorseri
VIP endorseri

Modul în care ne-am promovat în media (TV și publicații online) a fost de tipul unei reclame mascate. Nu am urmărit să agresăm consumatorul și să vindem cu orice preț, ci în a-i trezi interesul prin crearea unor povești. Mereu le-am oferit jurnaliştilor ştiri, în care accentul a fost întotdeauna pe beneficiile pe care le poate obţine consumatorul. În doar 8 luni, brandul Christina Diamonds a avut în jur de 30 de apariții media gratuite.

Am fost parteneri la peste 10 evenimente, de business și mondene, unde am făcut product placement, am ținut speech-uri și am răspuns preocupărilor celor prezenți.

Am selectat cu atenție câteva persoane publice care să se identifice cu publicul nostru țintă. Cu ajutorul lor, am creat campanii cu teme atent selectate în urma research-ului. Un exemplu este Working MOM, cu jurnalistul Emma Zeicescu, care s-a bucurat de un real succes.

Şi business-ul tău poate avea o ascensiune la fel de impresionantă, dacă ştii ce şi cum să comunici.

Contactează-ne pentru mai multe informații

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta