It takes two to tango

 În Branding personal, Comunicare de criză, Comunicare strategică, How to..., Promovare media

Cel mai mare dușman al comunicării unui brand este, de multe ori, chiar beneficiarul acesteia. Vorbim despre tine, conducătorul de companie care adoptă, în colaborare cu un PR, principiul „Nu e bine, nu știu de ce. O să recunosc un lucru bun, când o să îl văd.” Adică cel care nu dă niciodată feedback, nu urmărește ce i se întâmplă și se trezește, târziu, într-un tren care-l duce la o destinație nedorită. Asumă-ți rolul principal în comunicarea business-ului tău. Oferă mereu feedback și vei obține rezultate nesperate.

Feedback-ul este ceea ce face comunicarea să conteze, să aibă însemnătate. Pentru tine, pentru parteneri, pentru public. El demonstrează, în primul rând, că ai ascultat și înteles, feedback-ul motivează, învață, dezvoltă.

E important să știi că atunci cand îți exprimi nemulțumirea, fără argumente, riști să:

  1. Bulversezi omul de PR, iar efectul se va rasfrange asupra ta. El va risipi timp incercand sa descopere ce si de ce nu iti place ceva si iti va trimite numeroase variante in incercarea de a te satisface .
  2. Distrugi motivarea comunicatorului tău. Un bun PR isi doreste un feedback constructiv. El nu fuge de critica, ci o asteapta pentru a intelege din ea si a-si aprofunda cunostintele legate de proiect.
  3. Îngreunezi colaborarea. Veți pierde timp, resurse și bani într-o colaborare care nu are cum să funcționeze pentru că sunteți nemulțumiți amândoi.
  4. Schimbi direcția de Comunicare în afara liniei strategice. Dacă PR-ul tau comunica în cadrul strategiei agreate de tine și nu a schimbat singur direcția, de ce ai schimba tu baza de la care ai pornit înainte de evaluare? O veți lua de la capăt și veți modifica cursul, bulversând și audiența, adică publicul tău.

Un feedback clar, detaliat și frecvent te va ajuta să:

  • Ai comunicarea pe care ți-o dorești
  • Stabilești o relație excelentă cu omul care comunică pentru tine
  • Ajuți PR-ul să îți cunoască mai bine și mai repede proiectul
  • Obții o Comunicare de succes

Dacă tot ai ales să colaborezi cu un PR și să aloci timp și bani proiectului, de ce să fii pasiv  sau negativ, temător și mereu  reactiv?

Implică-te și asumă-ți rolul în succesul proiectului.

Întâlnește-te periodic cu PR-ul tău și discutați, în detaliu, acțiunile viitoare.

Fii transparent și onest în comunicarea cu el, astfel va ști pe ce butoane să apese mai mult și ce să evite.

Faceți brainstorming pentru că oricât ar fi de creativ și de înzestrat, tu îți cunoști cel mai bine proiectul.

Spune-i mereu ce așteptări ai, astfel încât să coincidă cu ce îți poate oferi.

Când face lucruri „bune”, asigură-te că înțelege că apreciezi. Va fi și mai dedicat succesului tău. Pentru că, it takes two to tango.

Teamwork is the ability to work together toward a common vision. The ability to direct individual accomplishments toward organizational objectives. It is the fuel that allows common people to attain uncommon results, spunea Andrew Carnegie.

Asumă-ți rolul principal în comunicarea business-ului tău, oferă mereu feedback și vei obține rezultate nesperate.

Mihaela Raluca Tudor

Sunt antreprenor, PR și strateg în branding personal. Ajut alți antreprenori, manageri și specialiști să devină mai puternici, mai influenți și mai credibili.

Spune-ne părerea ta!

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta