Internetul, a 5-a putere

 În Branding personal, Comunicare de criză, Comunicare strategică, How to..., Promovare media

Oamenii stau acum mai mult pe internet decât se uită la tv. Mă refer la cei care au bani şi pot cumpăra. Ce ne spune asta? Că indiferent dacă vrei să te promovezi pe tine, o idee,  afacere sau, pur si simplu, să obţii niste donaţii, acesta este cel mai potrivit mediu. Aici îi vei găsi pe acei oameni care iţi pot deveni cumpărători .

De ce internet şi nu tv, print, sau alte canale?

  1. Comunici direct cu potenţialul cumpărător. Şi ai posibilitatea să dezvolţi în fiecare zi relaţia cu el.
  2. Ai toate instrumentele necesare la dispoziţie pentru a-i întocmi un profil şi a distribui mesaje conforme cu acesta.
  3. Mesajul tău ajunge la foarte mulţi oameni dacă strategia ta de comunicare este corectă.
  4. Poţi oferi cumpărătorului explicaţii folositoare chiar în momentul în care are nevoie de ele.
  5. Eviţi filtrul presei. Nu mai merge cu bombordarea jurnalistilor cu comunicate seci, care nu pot reprezenta o stire. Şi ei sunt în mediul online, ţine-i aproape. Dacă postezi informaţii relevante pentru ei, te vor contacta cu siguranţă.
  6. Costurile sunt semnificativ mai mici decat în situaţia în care iţi faci reclamă în alte medii. Iar eu aş spune că rezultatele sunt mult mai relevante pentru toate motivele expuse mai sus.

Esti ceea ce publici

Cine sunt? Cum ajung la ei? Ce ii motivează? Ce probleme au şi cum le pot rezolva? Cum menţin legătura cu ei? Ce conţinut îi va îndemna să cumpere? – sunt întrebarile puse de David Meerman Scott, autor al „Noile reguli de  marketing si PR”

Ai răspuns la aceste întrebări? Atunci eşti pregătit pentru urmatoarea etapă. Ţine minte un lucru important. Nu mai merge să vinzi direct. Trebuie să construieşti o relaţie cu potenţialul cumpărător. Nu-l agasa cu expunerea produselor tale. Oferă-i informaţii preţioase din domeniul în care activezi, care să-l ajute în viaţa de zi cu zi, fără legatură directă cu produsul. Va aprecia mult asta şi îi vei câstiga încrederea şi aprecierea. Mai mult, te va ajuta şi în rezultate de căutare.

Clientul cere azi credibilitate, sinceritate, rapiditate, şi să simtă că iţi pasă. Dă un chip uman  afacerii tale sau fă-i să cunoască şi cealaltă faţă a persoanei publice.

Întelegerea mentalitaţii cumpărătorului şi construirea unei strategii eficiente de comunicare pentru a ajunge la ei sunt cheia succesului.

Şi nu uita! Eşti ceea ce publici. Fii autentic, fii tu. Vorbeşte şi scrie în social media exact cum ai face-o unui prieten. Vei fi credibil şi vei construi relaţii bazate pe încredere. Veţi fi buni amici înainte de toate. Dacă respecţi toate aceste lucruri, nu ai cum să dai greş.

Succes!

Mihaela Raluca Tudor
Sunt antreprenor, PR și strateg în branding personal. Ajut alți antreprenori, manageri și specialiști să devină mai puternici, mai influenți și mai credibili.
Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta