În sfârșit, angajat

 În How to...

Te-ai străduit ceva timp să îți găsești un loc de muncă. CV-ul tău, felul în care te-ai prezentat, calitățile, te-au făcut remarcat în ochii angajatorului, iar acum ai obținut postul mult dorit.

Ai câștigat o bătălie, nu și un contract nedeterminat! Așa că, nu te culca pe-o ureche, ci dovedește că îl meriți cu adevărat. O ascensiune rapidă și glorioasă înseamnă responsabilități îndeplinite cu succes, calitate a muncii ireproșabilă și…. să urmezi câteva sfaturi despre:

1. Lucrul în echipă

Știm cât de greu este să te integrezi și că existe colegi care insistă să îți facă „botezul”, așa că lasă de la tine și încearcă să nu atragi antipatii care îți pot face rău. Reușita sau eșecul firmei în care îți desfășori activitatea stă sub semnul cooperării cu alți angajați, respectul reciproc și comunicarea eficientă. Daca te vei ambiționa să faci față responsabilităților de unul singur, vei atrage antipatiile colegilor, dar există și riscul de a nu finaliza la timp sarcinile.

2. Nu lăsa pe mâine ce poți face azi

Responsabilitățile noului loc de muncă te pot copleși. Însă, nu uita că orice lucru nefinalizat în timp util îți va încărca agenda pe viitor, iar amânarea scade respectul de sine și cu timpul, ți se va induce ideea ca ești incapabil să faci față provocărilor profesionale.

Se spune că primul pas este cel mai dificil, dar odată ce l-ai făcut, te vei ambiționa să îi faci și pe următorii. Atunci când finalizezi un obiectiv, obţii confirmarea că se poate, că eşti capabil, că munca ta dă roade şi că poţi avea rezultatele dorite. Acest lucru îţi va creşte stima de sine, vei dobândi mai multă încredere în forţele proprii şi va apărea dorinţa de a face din ce în ce mai mult, pentru că acum ai dovada clară că se poate.

3. Fii productiv

Setează-ți obiective de carieră realiste și lucrează având permanent în minte scopul final. Prioritizează-ți obiectivele, notează-le în agendă. Întotdeauna începe cu primul și vei vedea ce bine te  simți când vei tăia de pe listă scopul deja atins.

Ca să fii productiv, trebuie să îți respecti deadline-urile. Nu te lăsa distras de ferestrele de pe Facebook, conversațiile de pe Skype sau mesajele cu prietenii. Deconectează-te de spațiul virtual și concentrează-te asupra sarcinilor de serviciu.

4. Fii pozitiv, indiferent de situație 

Ai încredere în propriile forțe și vei atrage asupra ta pozitivul. Începe dimineața cu o cafea tare, în drum spre birou asculta muzica de calitate, relaxează-te. Păstrează-ți mintea limpede și nu uita să zâmbești ori de câte ori ai ocazia, chiar și în cele mai stresante momente. Ai încredere în propriile forțe și vei deține controlul, chiar și atunci când lucrurile par să se complice.

5. Acceptă provocări

Nu renunța niciodată la o sarcină. Învata să te adaptezi și să îți schimbi abordarea, atunci când este necesar. Dacă te simți frustrat sau nervos, e bine să faci o mică pauză pentru a te recrea și a te detașa de situație. În schimb, dacă ești pregătit să accepți noi responsabilități, nu ezita să ți le asumi.

6. Personalitatea ta poate deveni un brand

Construiește-ți o imagine puternică, o reputaţie. Cu toții ne naștem cu anumite talente și calități pe care să le punem în  valoare. Identifică punctele tale forte și folosește-le pentru a-ți îndeplini obiectivele și scopul în carieră.

Dacă ai urmat toți acești pași, ești omul potrivit, la jobul potrivit. Ideile pe care ți le-am expus, împreună cu dorința de a deveni cel mai bun în domeniul pe care l-ai ales, te vor ajuta să capeți experiența de care ai nevoie pentru a-ți desfășura activitatea în cel mai eficient mod cu putință.

Succes!

Mihaela Raluca Tudor
Sunt antreprenor, PR și strateg în branding personal. Ajut alți antreprenori, manageri și specialiști să devină mai puternici, mai influenți și mai credibili.
Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta