Cât te costă un PR

 În Branding personal, Comunicare strategică, How to..., Promovare media

Cu câţi bani eşti dispus să plăteşti un PR?  Sunt convinsă că răspunsul este aproape de… “nu mulţi”. Motivul principal pe care l-am auzit adesea este că “nu-mi merge afacerea bine şi nu-mi permit”.

Ok, înteleg asta. Ştiu ce înseamnă o afacere şi cât de greu este să o menţii pe linia de plutire. Să fii nevoit să aduci bani de acasă. Dar oare îti poţi permite, atunci când vânzările au scăzut considerabil, să nu investeşti într-un ajutor? E ca şi cum astepţi să se întâmple o minune. Nu zic că minunile nu există, dar dacă ţie nu ţi se va întâmpla una, eşti pregătit să pui lacătul pe uşă?

Pr-ul meu mă costă 600 lei, mi-a spus, cu puţin timp în urmă, cineva. Ok, şi  cu cât te ajută ? Păi cu…”nimic”. Un nimic destul de scump, dacă mă întrebi pe mine.

Personal, cred că oamenii trebuie remuneraţi pe măsura participării şi performanţelor lor. Altfel, nu merge sau nu va funcţiona relaţia profesională. Orice om trebuie să fie motivat. Iar banii, să fim serioşi, sunt cel mai puternic motiv pentru majoritatea. Nu cred în tarife exagerate dar cred în preţul corect. Iar acesta, pentru orice persoană care contractează serviciile unui PR profesionist, poate fi evaluat în mod real după prima lună de colaborare. Da, aici este vorba despre returnarea eficientă a investiţiei tale (ROI). Ţineţi minte că ea poate fi întotdeauna evaluată. Întotdeauna. Chiar dacă unii ar vrea să vă convingă că nu.

Aşa că, evaluează corect prima lună de colaborare cu PR-ul tău. Dacă sunt semne suficient de bune care conduc la ideea că banii nu sunt aruncaţi pe fereastră, ba chiar ţi i-ai şi recuperat, ai alaturi partenerul potrivit!

Trebuie făcute calcule cel puţin în fiecare lună, din care să poţi trage nişte concluzii.  Este adevărat că nu întotdeauna pot exista realizări semnificative şi imediate.  Acest lucru depinde şi de forma de colaborare. Dacă e vorba de un singur proiect, de o colaborare stabilită pentru o perioadă de timp sau de una permanentă. În mod cert, atunci când există o colaborare de minim trei luni, rezultatele sunt vizibile. Este bine să avem în vedere că PR-ul este remunerat pentru o serie de acţiuni care pot şi trebuie să aibă efect chiar şi după finalul colaborării.

Aşa că, evaluează corect prima lună de colaborare cu PR-ul tău. Dacă sunt semne suficient de bune care conduc la ideea că banii nu sunt aruncaţi pe fereastră, ba chiar ţi i-ai şi recuperat, ai alături partenerul potrivit! Dacă nu, te sfătuiesc să nu-ţi mai pierzi preţiosul timp.

Astfel, realizezi dacă 600 de lei e prea mult sau prea putin.

Mihaela Raluca Tudor
Sunt antreprenor, PR și strateg în branding personal. Ajut alți antreprenori, manageri și specialiști să devină mai puternici, mai influenți și mai credibili.
Postări recomandate

Spune-ne părerea ta!

Hai să vorbim!

Bună! Contactează-ne pentru orice întrebare sau stabilește direct o întâlnire.

Nu poți citi? Schimbă text.

Începe să tastezi și apasă Enter pentru a căuta